Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål

Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Hej Jeg er ret sikker på jeg har forhudsforsnævring, da jeg ikke kan trække forhuden helt tilbage når min penis er stiv. Dog kan jeg godt når den er slap. Mit spørgsmål lyder således, hvis man skal til lægen hvordan foregår sådan en undersøgelse, skal lægen røre ved penis og skal den være stiv eller er det nok man bare fortæller om sine problemer og lægen så finder en løsning?

Svar:

Kære du.

Med det du beskriver, kunne det godt lyde til at der kan være en form for forsnævring af forhuden.

Det er helt rigtigt at lægen vil skulle kigge på din penis, og undersøge hvor slemt forsnævringen er. Penis behøver ikke være stiv, men det kan være meget normalt, at opleve at penis bliver stiv hos lægen, da det hurtigt kan føles som en akavet situation. Det er dog vigtigt her at huske, at lægen er vant til at undersøge alle kroppens dele, også kønsdelene. Derfor vil lægen ikke tænke over, hvis det skulle ske, at din penis bliver stiv under undersøgelse heraf.

Alt efter hvad lægen ser når han undersøger dig, vil han fortælle dig om en mulig behandling. Der findes nogle forskellige behandlinger, alt efter hvor slem en forsnævring er.

Hvis du har det bedst med, at blive undersøgt af en mandlig læge, er dette også helt ok at bede om.
Det er super godt du er opmærksom på din krop!

Mange hilsner Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål