Bolleven

brevkassespørgsmål

Bolleven

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 2 uger siden

Ved i hvordan. Man finder en bolleven på ca 13-15 år da jeg er meget indadvendt men også mega liderlig (mere end jeg plejer)

Svar:

Hej med dig!

Lad mig starte med at sige, at jeg forstår godt, hvorfor tanken om en bolleven kan virke smart, specielt hvis man som dig oplever, at man er meget liderlig. Og for nogle kan det godt fungere, men jeg bliver også nødt til at sige, at det ikke nødvendigvis er så nemt, som det lige kan virke til. Sex kan for nogle være en ting, som kun handler om at få tilfredsstillet sin krop, men for andre er sex noget intimt, som man kun har lyst til at gøre med nogen, som man har følelser for. For nogle kan der derfor også ske det, at man starter ud som bollevenner, men at en eller begge med tiden får følelser for den anden, og så kan det hurtigt bliver rigtig kompliceret.

Derfor er mit første råd at se, om der ikke er nogle andre måder, som du kan tilfredsstille din liderlighed på. Nu ved jeg ikke, om du onanerer, men hvis ikke så kunne det måske være en mulighed? Hvis du allerede onanerer og ikke føler, at det er nok, så kunne det måske være en mulighed at prøve at eksperimentere lidt. I den forbindelse kan jeg anbefale den her artikel og den her artikel, som måske kan give dig lidt ideer. Måske det også kunne være rarere at finde sig en sød kæreste, som også føler sig klar til sex? På den måde får du også muligheden for at opleve mere end bare sex.

Hvis du stadig er meget på tanken om at få en bolleven, så tænker jeg, at det måske kunne være en idé med en, som du kender i forvejen. Det kan være, at der er en, som du længe har haft et godt øje til, og som måske også har haft et godt øje til dig? Hvem end du ender sammen med, om det er en bolleven eller kæreste, så er det rigtig vigtigt, at man får snakket det godt igennem, inden man begynder at have sex. Det er vigtigt, at man ligesom har fået afstemt sine forventninger, men også hvilke grænser man har. Er der noget, som man ikke vil have, at den anden gør, og for en bolleven måske også, hvor ofte skal man mødes, må man bare ringe eller skal det være en mere fast aftale og så videre. For det er enormt vigtigt, at man husker at respektere hinandens grænser. Selvom man selv er klar til noget, så er det ikke sikkert, at den anden er, og derfor er det vigtigt at have talt om de her ting, inden man begynder at have sex.

Til sidst vil jeg også lige sige, at det også er rigtig vigtigt, at man husker at bruge beskyttelse, når man har sex, og her er kondom det eneste, som beskytter mod både graviditet og sexsygdomme.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar!

Hilsen Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål