Blå/lilla bule ved penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg er en del bekymret. Jeg har i løbet af den seneste uge lagt mærke til en bule lige over penis roden. Jeg formoder at den er kommet efter intim barbering, men jeg ved det ikke med 100 procent sikkerhed. Den er blevet en lille smule støre og mere fast i det. Og den er blevet mere øm og blå/lilla. Hvad kan det være? Og hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej, og mange tak for dit gode spørgsmål :-)
Jeg forstår godt din bekymring, men det lyder ikke farligt. Jeg kan forstå, at du har bemærket at der er kommet en bule i løbet af den seneste uge, efter intim barbering. Men du er ikke 100% sikker. Det kan sagtens være, at der er sket en hårsæk betændelse efter intim barbering, specielt da dette område som regel er fugtigt, og det elsker bakterier at leve i, hvorved der kan opstå hårsæk betændelse.
Jeg vil klart anbefale, at du får det tjekket hos din læge. Det kræver ikke blodprøver eller nåle, blot et trænet øje fra din læge.
Og en sidste ting. Det lyder ikke farligt, og du skal ikke være bekymret. Men få det tjekket hos din læge :-)
VH
Khaled, læge :-)