Bløde

brevkassespørgsmål

Bløde

brevkassespørgsmål af
Sara
15 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Hejsa. Jeg er en pige på 15 og hver eneste gang jeg giver mig selv finger eller jeg har fået finger af en anden er jeg begyndt at bløde. Har læst og set rigtig mange ting med at nogen har en mindre skede end andre og der derfor ikke er meget plads så man begynder nemmere at bløde. Men er bare meget nervøs for er bange for at bløde første gang jeg skal have sex. KH en bekymret pige

Svar:

Hej med dig,

Det kunne lyde som om at du får en lille rift i det man tidligere kaldte jomfruhinden eller hymen (i dag kønskrans) når du indfører en finger i din skede. Det er helt almindeligt og ufarligt. Det er normalt at bløde lidt første gang man har sex, såfremt der stadig er en rest hymen tilbage.

Mvh Louise, læge

LouiseSs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål