Hvordan kan jeg ændre så mine forræder ikke kan se hvad jeg køber
brevkassespørgsmål af
Xianrui
16 år
Hvordan kan jeg ændre så mine forræder ikke kan se hvad jeg køber Ps det er danske sank jeg har

Svar:
Hej du.
Jeg er lidt i tvlvom om dit spørgsmål. Men jeg prøver at besvare det ud fra den forståelse jeg har, og tager jeg fejl, er du meget velkommen til at skrive ind igen!
Men du fortæller at du har Danske bank som jeg læser det. Og du gerne vil have at dine forældre ikke kan følge med i hvad du køber.
Det kan blive svært, men ikke nødvendigvis umuligt. Når du er over 15 år, har du ret til din egen konto. Så her kan det give mening at du kontakter banken, og hører dem ad, om det kan gøres muligt at du selv får adgang til netbank og kort, så dine forældre ikke længere kan se på din konto hvad du køber.
Jeg bliver dog også nysgerrig på, hvad der gør at de ikke må se hvad de køber. Er det mon fordi du føler de blander sig i dine køb og hvad du bruger pengene på?
Hvis det er det, så kan det måske være værd at tale med dem om det, hvad det gør ved dig, og hvordan det er for dig. De fleste forældre vil gerne hjælpe deres unge til at lære at spare op, og kunne forvalte en økonomi. Så ud fra det aspekt kan det være meget godt, at der er lidt vejledning med, også som teenager, selvom det kan være enormt irriterende.
Ganske enkelt fordi det kan være rigtig svært, når man flytter for sig selv, at få økonomien til at hænge sammen, hvis man ikke har lært det mens man boede hjemme.
Så gad vide om du kan tale med dine forældre om det?
Skriv endelig ind igen og uddyb gerne dit spørgsmål lidt.