Bedste ven
brevkassespørgsmål af
Forvirret pige
15 år
Hej. Jeg havde en drøm i nat om min bedste ven (en dreng) og i drømmen holdt vi i hånd, kyssede ret mange gange, jeg sad også på ham og vi "lå" tæt sammen i en sofa. Det forvirrer mig ret meget da jeg ikke umiddelbart har tænkt på ham på kæreste måde. Nu er jeg blevet i tvivl om min drøm kan betyder jeg har fået den slags følelser for ham? Ved godt der ikke som sådan er et spørgsmål men håber i kan hjælpe alligevel.

Svar:
Kære dig,
Det er meget forskelligt, hvilken mening man tilskriver sine drømme. Nogle gør meget i at tænke over, hvad de mon kan betyde, om der er symboler og hvordan de kan bruge det i deres liv og til selvrefleksion. Andre ser drømme som helt uden mening og vil aldrig tænke over, om noget der sker i drømme har betydning i vågen tilstand.
Det er helt normalt at have romantiske drømme om dem omkring én - det kan endda være om ens familiemedlemmer (hvilket kan være vildt forvirrende). Jeg kan ikke svare dig på, om din drøm betyder, at du har følelser for ham, det kan kun du finde ud af. Det er ikke altid, man selv er så bevidst om de følelser, man har, og nogle gange kan de komme lidt som et chok. Du må være lidt mere bevidst næste gang, du ser ham og se, om du får sommerfugle i maven eller noget ;)
Kærlig hilsen
Sophie