barbering
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus
Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal til italien om to uger med min familie. Problemet er at jeg har fået hår dernede, og man kan se lidt af det når jeg har bikini på så jeg vil gerne fjerne håret men jeg har ikke sådan en trimmer og jeg tør ike spørge mine forældre om de vil købe en for så ved de jo hvad jeg skal bruge den til og det er bare for akavet. Kan man bare klippe med en saks eller er det bedre og barbere det helt væk?

Svar:
Hej,
Det er helt forståeligt, at du føler dig usikker omkring det her, men det er vigtigt at huske, at det er en helt normal del af at blive ældre. Mange teenagere står over for lignende situationer, så du er bestemt ikke alene.
Hvis du ønsker at fjerne håret, kan der være flere måder at gøre det på. At klippe med en saks kan være en løsning, dog kan det være svært at få det jævnt og sikkert, samtidig skal du være meget forsigtig, hvis du vælger den metode. Barbering kan være en anden mulighed, men husk at bruge en ren og skarp barbermaskine eller barberskraber og en mild barberskum for at undgå irritation.
Husk, at det er helt normalt at have spørgsmål om sin egen krop, derfor vil jeg råde dig til at tage en snak med din mor. Hvis du er bekymret for at spørge dine forældre direkte, kunne du overveje at tage en snak med en ældre søskende, en anden voksen eller måske en veninde, som du føler dig tryg ved. De vil sikkert forstå og kunne hjælpe dig med at finde den bedste løsning.
Uanset hvad du vælger, er det vigtigt, at du gør det på en måde, der føles tryg og komfortabel for dig. Det er helt okay at tage sig af sin egen krop og gøre, hvad der får dig til at føle dig godt tilpas.
Mvh
Camilla