Bangle for kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus Jeg har været lidt smålun på en pige, her på min efterskole. Det skal lige siges hun blev taget for nogle måneder siden. Hun kom sammen med en af mine gode venner. For 3 dage siden slog de op pga jalousi. Jeg ved ikke om jeg skal bevæge mig ind og snakke med hende eller om jeg være skal prøve og finde en ny. Hun er virkelig min type, men jeg vil heller ikke ødelægge mit venskab med ham

Svar:
Hej dig,
Jeg kan sagtens forstå dine tanker og det er altid svært, at skulle vælge mellem den pige man lide eller sin kammerat. Jeg kan til gengæld trøste dig med, at du hverken er den første eller den sidste som oplever, at stå i sådan en situation. Jeg ved godt, at det ikke betyder, at det gør situationen nemmere for dig. Jeg tror de fleste kan genkende til det dilemma, hvor man er vild med den samme person en som ens ven/veninde også er vild med eller endda allerede har været sammen med. Jeg tror det der gør det svær for mange, er at føler, at det er forkert og at man på en måde er illoyal overfor sin ven – og der er jo ikke nogen som bevidst vil være en dårlig ven. Men omvendt, kan man heller ikke gør for det man føler, da man jo ikke bliver vild med nogen, bare for at genere sin ven. Mit bedste bud, vil være at du kan prøve at snakke med din ven og fortælle ham, at du er smålun med hans eks kæreste. Jeg ved godt, at det ikke er den fedeste ting at skulle fortælle til sin kammerat, men det er trods alt stadig bedre end, hvis han selv finder ud af det eller hører det fra andre. Jeg kan selvfølgelig ikke svare på, hvordan han vil reagere på det. Det kan godt være, at han i starten vil blive sur i starten, men det kan også være, at han ikke gør.
Du skal selvfølgelig selv mærke efter, hvad der føles rigtigt og bedst for dig. Så det jeg skriver, er kun en anbefaling eller ideer til, hvad du kan gøre. Men jeg vil nok råde dig til, at snakke med din kammerat først og derefter pigen. Det lyder på dig, som at i er gode venner og derfor også noget som vil betyde noget for dig, hvis det ikke vil foresætte sådan.
Ift. pigen, kan jeg ikke svare på, om hun også er interesseret i dig eller om hun overhovedet er interesseret i, at starte noget nyt op, efter hun og din kammerat har slået op. Det er ikke unaturligt, når man kommer ud af et forhold, at man har brug for lidt tid til sig selv, hvor man bare er single.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh. Anja