Aner ik hvordan jeg skal sige det
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg startede på en ny skole i 7 klasse og jeg sad ved siden af en af pigerne. Jeg syntes hun var pæn og sjov og jeg laver tit jokes for at få hende til at grine. Det virker også tit. Jeg har prøvet at sige at jeg kunne lide hende flere gange men det slog fejl. Jeg har fx. Prøvet skrive men hun efterlod mig bare på åbnet. Det er et stykke tid siden og nu tror folk ikke jeg kan lide hende mere men det kan jeg. Skal jeg prøve at sige det igen eller bare stoppe?

Svar:
Hej med dig
Tusind tak for dit spørgsmål.
Inden jeg svarer, vil jeg lige sige, at jeg synes, du er virkelig sej! Det er super fedt, at du har turdet tage kontakt til en pige, du synes er sød i en ny klasse, og endnu mere sejt, at du har haft modet til at fortælle hende, at du kan lide hende. Det er faktisk noget, mange kan have svært ved, så det er en kæmpe styrke, du allerede har vist. Det kommer helt sikkert til at hjælpe dig fremover, når du skal date mere.
Når det er sagt, så er det bestemt ikke altid nemt at gå i 7. klasse. Særligt når det handler om det sociale, og især hvis man kan lide en klassekammerat. For mange i jeres alder kan det føles både pinligt og sårbart at vise sine følelser. Man kan være nervøs for at blive drillet eller afvist, selvom der overhovedet ikke er noget galt i at kunne lide nogen.
Derfor tænker jeg, at du ikke skal tage det alt for tungt, at hun ikke har svaret dig endnu. Det kan meget vel være, at hun bare ikke helt er klar til at have en kæreste endnu,  og det er helt normalt. Det bliver ofte lettere med alderen.
Hun har jo allerede vist, at hun synes, du er sjov, når hun griner af dine jokes. Derfor synes jeg bestemt ikke, du skal give op. Bliv endelig ved med at være sammen med hende, snak med hende og lav jokes, som du plejer. Men prøv samtidig at give hende lidt plads. Hun ved jo allerede, at du kan lide hende, så nu er bolden lidt på hendes banehalvdel. Når hun føler sig klar, skal hun nok give dig et tegn.
Så mit råd er: bliv ved med at være den charmerende og sjove fyr, du allerede er, og lad tiden arbejde for dig. Så er der mulighed for, at det hele falder på plads, når hun er klar.
Held og lykke!
Mvh.
Chris – Cyberhus