Alt for tynd
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg har det problem at jeg er unormalt spinkel. Jeg træner og jeg spiser konstant, men der sker ikke en skid. Jeg har har de vildeste spaghetti arme og min brystkasse er næsten hul. Kan der være noget galt siden jeg bare ikke kan tage på.

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du er ked af din størrelse og statur og ønsker at forøge din muskelmasse.
Umiddelbart lyder det ikke som om der er noget galt med dig. Der er bare ret stor genetisk forskel på drenge i din alder og hvis du ellers har det godt er der næppe tale om noget sygeligt. Måske den ene eller begge dine forældre også er spinkle eller var det som unge?
Men som regel ændrer man kropsbygning stille og roligt i de sene teenageår og ind i 20'erne. Ved godt det måske er svært at bruge til så meget for dig lige nu.
Så du kan nok ikke gøre så meget andet end at holde fast i din sunde livsstil med træning og rigelig, god varieret kost. Hvis du ligefrem taber dig eller synes det er svært at leve med, kan du kontakte din læge og man kan overveje om det kunne være en idé at tjekke dig med blodprøver eller lignende.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten