Alene med pige
brevkassespørgsmål af
Magnus
11 år
Hej CyberHus.
Når jeg er alene sammen med en eller flere piger, får jeg stiv pik. F.eks hvis vi leger S P eller K, og jeg er den eneste dreng, så får jeg stiv pik, og jeg ved ikke om det er normalt eller om det er noget med mig.
Jeg er aldrig blevet taget i at have stiv pik, men har været tæt på. Mest af piger. Jeg syntes det er pinligt, jeg ikke kan kigge på en lækker pige, uden at få stiv pik.
Hvis vi nu siger, at jeg er alene med en pige, og vi så kysser, så får jeg stiv pik imens. Btw har snavet med mange piger.
Vil bare vide om det er normalt eller ej.
Med venlig hilsen Magnus.

Svar:
Hej med dig Magnus
Det er slet ikke unormalt, det du oplever. Mange drenge, specielt lige omkring puberteten, vil opleve, at de meget let får stiv pik. Der er i din alder tit rigtig mange hormoner i kroppen, og det gør, at man tit hurtigere bliver tændt og får stiv pik. Nogle gange skal der virkelig ikke mere end en enkelt tanke eller kys til. Så det er slet ikke unormalt. Men jeg kan godt forstå, at du måske synes, at det er lidt pinligt. Måske det kan hjælpe i de situationer at tænke på noget, som bare slet ikke tænder dig? Nogle tænker f.eks. på noget ulækkert, eller på noget der gør dem lidt kede af det eller lignende, for ligesom at få tankerne og derfor også kroppen et lidt andet sted hen. Måske det også kan hjælpe dig lidt? Ellers er det forhåbentlig også bare lige en periode, og med tiden når din krop ligesom vender sig til det, vil det forhåbentlig ske mindre ofte.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!
Mange hilsner
Dagmar