Det er svært for ham at komme ind
brevkassespørgsmål af
Ella
17 år
Min kæreste og jeg har haft sex et par gange og det har aldrig gjort ondt, men hver gang vi skal til at starte kan han ikke få den ind.
det tager altid rimlig mange forsøg før det lykkes
det gør på ingen måde ondt på mig og jeg er altid meget våd.
hvad sker der ?

Svar:
Kære dig,
Det er dejligt at høre, at du har en sød kæreste, som du har lyst til at have sex med. Jeg er også rigtig glad for at høre, at det ikke gør ondt, for det må det bestemt ikke. Hvis det ikke gør ondt, hverken i starten, under eller efter, så er jeg også langt mere rolig i forhold til det, du beskriver. Det er også godt, du skriver, at du altid er våd, for dette kan ofte være en af grundene til, at det kan være svært at få pikken ind. Umiddelbart er min første tanke, at det ikke nødvendigvis behøver være noget unormalt eller et problem. Det kan være en god idé lige at putte lidt spyt på pikken også, så den ikke er tør, når den møder din krop. På den måde kan den lettere komme ind i første forsøg. Det kan også handle om, at dine muskler i underlivet er meget spændte. Det kan være rigtig svært at styre dem, og mange kvinder har problemer med, at de simpelthen spænder meget op i bækkenbundsmusklerne. Men ofte fører dette også smerter med sig ved sex, og siden du ikke beskriver nogle smerter, tænker jeg ikke nødvendigvis det er det. Som jeg skrev, tror jeg ikke nødvendigvis det er hverken unormalt eller et problem. Oftest skal man lige gøre pikken våd også og hjælpe til med hænderne med at få den ind, det er ikke unormalt. Sex er fyldt med den slags - fumlen med at få den ind, at den falder ud, at man falder, man får krampe i benet og så videre. Det er noget af det, der er så ægte ved det. Øv jer og snak godt sammen, og mærk godt efter i jer selv, hvad der er rart.
Hvis nu du begynder at få ondt eller det er meget svært at få den ind, selvom du er afslappet og våd og pikken også er våd, så kan det være en god idé lige at høre din læge, om hun tænker, der kunne være noget, du kan gøre. Måske nogle afslapningsøvelser eller lignende. Men umiddelbart synes jeg ikke, det lyder som om, du har et problem, så længe du ikke har ondt! Jeg tror, det er normalt, det du oplever!
Jeg håber, du kan bruge mit svar og at I får det bedste og dejligste sex!
Kærlig hilsen
Sophie