3 spørgsmål

brevkassespørgsmål

3 spørgsmål

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej

Jeg har tre spørgsmål

1. Forleden dag prøvede jeg at trække min forhud tilbage, det gik ikke specielt godt. Det gjorde for det første ondt da jeg prøvede, og da jeg endelig fik det trukket tilbage prøvet jeg at onarer med forhuden trukket tilbage, det gjorde ondt da jeg kom, det var som om forhuden strammede omkring min penis. Hvad kan jeg gøre ved det? (Jeg er begyndt at prøve lige så stille når jeg er i bad at trække det tilbage).

2.Jeg rører tit ved mig selv, og derfor kommer jeg ret tit, så der er begyndt at komme gulepletter i mine underbukser, og jeg har ingen ide om hvad det er.

3. Jeg har fundet ud af at jeg måske er biseksuel, jeg fandt ud af det for noget tid siden, da jeg begyndte at se homoseksuel porno, jeg synes det så spændende og frækt ud, og jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle mine forældre om det?

Svar:

Hej med dig

Det er nogle rigtig gode spørgsmål, du stiller, og jeg er helt sikker på, at du ikke er den eneste, som har undret dig over de her ting, så lad os dykke ned i dem en af gangen!

Dit første spørgsmål handler om problemer med at trække din forhud tilbage. Jeg kan ikke fortælle dig med sikkerhed, hvad der er på spil, siden det gør ondt, for der er flere muligheder. Det kan for eksempel handle om, at du måske ikke helt er kommet i puberten, for inden man er det, så kan forhuden ikke trækkes helt tilbage, og sidder ligesom lidt "fast" på pikhovedet. Hvis du er gået i puberten, så kan det også være det, man kalder en forhudsforsnævring. En forhudsforsnævring kan gøre ondt, og den kan i værste fald lede til betændelse, fordi man så ikke kan trække forhuden tilbage og få vasket sig ordentligt. Derfor er mit bedste råd til dig faktisk at tage en snak med din læge om det. Jeg ved godt, at det ikke liiiiige lyder som det fedeste i hele verden, men man skal huske på, at det er lægens arbejde. Læger møder sådan noget hele tiden, og det er ikke noget, de tænker over. Hvis det er en forhudsforsnævring, så er behandlingen samtidig ofte bare, at man skal smøre sig med en creme, og det tænker jeg egentlig, at de fleste vil foretrække fremfor f.eks. at få betændelse. Så jeg håber, at du er frisk på at få en snak med din læge om det.

I forhold til dit andet spørgsmål omkring gule pletter i dine underbusker, så tænker jeg, at det lyder til, at du måske faktisk får en sædudløsning, når det her sker? Det kan vaskes væk i vaskemaskinen. Eventuelt kan du måske stoppe dine underbukser ind i noget andet tøj, hvis du ikke lige har lyst til, at dine forældre skal se det, hvis det er dem, som vasker dit tøj.

Og så til dit sidste spørgsmål, der har jeg lidt forskellige tanker. Det håber jeg er okay. For det første, så tænker jeg, at rigtig mange tænker, at de er biseksuelle eller homoseksuelle, hvis de har tændt på at se homoseksuel porno med eget køn. Og det kan også sagtens være, at man er det. Men det kan også sagtens være, at man ikke er det. Rigtig, rigtig mange ser homoseksuel porno med eget køn, uden at de er homo- eller biseksuelle. Det kan i stedet være, at man ser det, fordi man tænder mere på det, fordi det er nemmere at forestille sig det på egen krop eller lignende, når kroppene i pornoen ligner ens egen. Det er ikke for at sige, at du ikke er biseksuel, for det ved jeg slet ikke noget om. Det er kun dig, der ved det. Men det var bare lige for at sige, at der er rigtig mange, der ser homoseksuel porno, uden at det har noget at gøre med deres seksualitet, og det kan måske være meget rart at vide, hvis man, udover det porno man ser, ikke lige føler, at man er tiltrukket til nogle af samme køn.

Nok om det. Dit sidste spørgsmål handlede jo egentlig om, hvordan du kunne fortælle det til dine forældre, og her er mit bedste råd egentlig at sige det til dem, som det er. Fortælle dem, at du måske tror, at du egentlig godt kan lide både piger og drenge. Det kan man gøre en eller anden dag, mens man laver nogle af de ting, man plejer. F.eks. aftensmad eller ser tv. Man kan også sætte ens forældre ned og sige, at man har noget vigtigt at dele med dem. Man kan tage dem med ud på en gåtur og sige det. Eller man kan skrive et brev. Mulighederne er mange, og det vigtigste er, at du vælger den måde, som du har det bedst med. Nogle vælger f.eks. også kun at dele det med én forældre til en start. Eller måske først nogle venner eller en søskende. Det er igen helt op til dig, for du skylder heller ikke nogen at fortælle dem det, hvis du egentlig ikke har lyst til, at de skal vide det. Det er også helt okay at gå med det selv, indtil man føler sig klar til at dele.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ellers skal du være meget velkommen til at kigge forbi igen en anden gang.

De bedste hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål