Alt for våd
brevkassespørgsmål af
21 år
Hej jeg er en pige på 21, og jeg har det seneste år været til piger, og har virkelig haft ses med nogle søde piger, men hver gang vi kommer til delen hvor vi skal være sammen, bakker jeg ud, fordi jeg er såååå usikker på at jeg er sååå våd, meget mere våd en de fleste, altså når jeg har rørt ved dem har de været våde, men slet slet ikke så våd som mig, og jeg ved godt det er normalt at blive våd osv, men det er altså bare mega pinligt, for synes det er flovt de skal stikke fingrene ned i nogle trusser som er HELT gennemblødte og totalt sejler dernede… og ved godt jeg kan snakke med dem om det, men altså hvor sjovt er det lige første gang og gøre det😅 jeg håber virkelig i har noget der hjælper på mit problem

Svar:
Hej du,
Tak for dit spørgsmål. Du har ret i at det er helt normalt at blive våd, og det er bare virkelig forskelligt fra person til person hvor våd man bliver. Nogle kvinder har svært ved at blive våde nok til at nyde sex, og andre oplever at lagenet er helt vådt når de har været ophidsede. Det er naturligt og ikke rigtigt noget man kan ændre på.
Men når det er sagt, så kan jeg sagtens forstå at det gør dig flov og usikker, hvis du oplever at din krop opfører sig lidt anderledes end gennemsnittet. Jeg tror at de fleste af os har et eller andet ved vores krop som er anderledes, og som indimellem gør os usikre. Nogle har større kønslæber end andre, nogle har mere eller mindre hår, nogle sprøjter når de får orgasme osv. For de fleste er det også sådan at det vi er usikre på, fylder meget mere for os selv end det gør for andre. Så det som er en andens største usikkerhed, lægger vi måske slet ikke mærke til. Derfor tror jeg heller ikke nødvendigvis at de piger du er sammen med, tænker særligt meget over hvor våd du er.
Du skriver, at det ikke er så sjovt at snakke med din sexpartner om din usikkerhed første gang I er sammen. Men hvis det fylder så meget for dig at du bakker ud, synes jeg alligevel du skal overveje det. Det behøver ikke være en lang, alvorlig snak. Du kan godt forberede en kort, elegant måde at sige det på, som ikke ødelægger øjeblikket. Vent til f.eks. til I er klar til at røre ved hinanden, og sig så noget i stil med ”jeg er altså sådan en som bliver meget våd, men det er bare fordi du er dejlig.” Du skal selvfølgelig finde din egen variant som passer til dig, men egentlig er det jo en forklaring og et kompliment på samme tid, så jeg tror på ingen måde det vil ødelægge stemningen.
Hvis du har nogle venner som du kan tale om sex med, kunne det måske også være rart for dig at tale med dem om de ting som kan føles pinlige? Nogle gange kan det hjælpe at høre om andres usikkerheder, fordi det får vores egne til at føles mere almindelige og knap så slemme. Og jeg vil næsten love dig, at dine venner også har sexrelaterede ting som de synes er pinlige.
Jeg ved godt at det her nok ikke helt var det svar du havde håbet på, men jeg håber alligevel at det har givet dig lidt ideer til hvordan du kan komme videre. Selvom det lige nu mest føles pinligt at blive så våd, er det jo også positivt at du bliver tændt og har lyst til sex, så jeg håber du kaster dig ud i det.
Mange hilsner,
Marie