Øm klit
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg har et spørgsmål omkring min klitoris. Når man onanere bliver den ikke øm efter man er kommet og man kan blive ved, dog bliver den øm efter en anden får en til at få en orgasme gennem kliten. Er det normalt og hvorfor sker det?

Svar:
Hej med dig.
Klitoris er omgivet af nerver, og er et af de mest følsomme steder på kvindekroppen. Når du ikke oplever at blive øm efter du selv onanerer, kan det hænge sammen med, at du virkelig kan mærke, hvad der er rart og mindre rart ift. hvor du kan røre, hvor hårdt du skal trykke osv. Det gør du helt sikkert ret ubevidst. Når en anden person så gør det, kan det stadig være rigtig rart, og så rart at du får orgasme af det, men en anden person kan ikke mærke det på samme måde som dig, og trykker måske lidt hårdere eller rør kortvarigt ved steder, der ikke føles så rart, så du måske lige giver ryk og personen rykker hånden lidt. Alt det kan ske ret hurtigt, hvor du måske ikke engang bemærker det, men det kan være nok til, at du kan være øm dagen efter. Så jeg tænker, at det er helt ufarligt og ret normalt det, du oplever.
Det bedste du kan gøre er virkelig mærke efter, når en anden rør ved dig på din klitoris, og hvordan det føles, og så venligt rette personen, ved at vise eller fortælle, hvor det er rarest, hvis det nu ikke er så rart der, hvor personen rører. Det kan også være nemmere, hvis du gør det, når selv onanerer og lægger mærke til, hvor dine fingre er henne, hvor hårdt du rører ved dig selv osv. Det kan gøre det nemmere at beskrive til en anden. Jeg håber, det giver mening.
Mange hilsner
Laura