uddannelse
brevkassespørgsmål af
skolepige
16 år
Jeg har det rigtig svært med skolen og det at gå i skole. Det interesser mig ikke og jeg har svært ved at følge med de andre. Nu skal jeg så videre men til hvad. Hvad kan jeg blive, hvor skal hen og kan jeg få hjælpe til det?  Jeg kender nogle som går på STU eller Tønder 10, men er usikker på om det er noget for mig. Min lære og jeg taler ikke sammen og jeg kan ikke lide hende og vil ikke spørge hende om hjælp. Kan I hjælpe mig med hvor jeg kan gå hen og får råd om det?
Håber I kan hjælp. Tak :)

Svar:
Hej med dig.
Pyha det lyder som om det er rigtig svært for dig. Der er i det hele tage mange unge, som synes det er svært at vide, hvad man vil være som voksen når man er 16 år gammel. Så du er bestemt ikke alene i den usikkerhed som følger med at være ung. Du kan måske blive mere afklaret ved at tale med en UU- vejleder. Du får lige deres hjemmeside: www.uutoender.dk
Her har du muligheder for at kig lidt rundt og du har også mulighed for at ringe til en vejleder som kan fortælle dig noget om både STU og Tønder 10.
Håber det kan hjælpe dig på vej. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
Selvtak :-)