Galla hjælp
brevkassespørgsmål af
Tobias
17 år
Det her er ikke jordens vigtigste spørgsmål men håber I måske vil hjælpe mig alligevel. Jeg går i 3.g og kan ikke finde ud af hvordan man spørger nogen til gallapartner. Jeg har en pige i tankerne men tør ikke rigtigt spørge hende da ikke er tæt med hende. Lidt pinligt at spørge de andre drenge da de ikke ser ud til at have probelmer med pigerne lige som mig. Jeg er nok ikke den der står forrest i køen når der skal vælges partnere. Er både nørdet og lidt for tyk! Nogle gode råd?

Svar:
Hej Tobias
Så fedt at du tør spørg og meget modig!!! men ikke nem at svare på. Jeg tænker, at jeg vil stikke en føler ud og måske få spurgt noget i retning af: " glæder du dig til Galla" og måske forsætte samtalen naturligt efter det. En ting er helt sikker, hvis du får spurgt så kan du heller ikke få et svar, uanset og det er ja eller nej. Jeg tænker også at det er meget vigtig at holde sig for øjet, at får du et nej, så er der mulighed for at spørge en anden. Jeg ved godt at det ikke er jordens letteste sagen når man er ung, men det er her vi danner erfaringer, både de god og de dårlig. Så du skal ud og øve dig. Rigtig god fornøjelse. Har du brug for mere sparing skriver du bare igen.
PS. Alle de andre drenge tænker det samme som dig og pigerne tænker "Åh jeg håber der er nogen som invitere mig".
Med venlig hilsen Merete