OSO
brevkassespørgsmål af
Thea
16 år
Hej, mit navn er Thea jeg er 16 år og går på UCS10 i skanderborg. Jeg har OSO i denne uge, og det er blevet rykket pga. nedlukningen i næste uge. Derfor skriver jeg lidt sent. Hvilken uddannelse har du taget for at få dette job og hvorfor valgte du lige præcis denne uddannelse? Lever uddannelsen op til dine forventninger? Kan du bygge videre eller ovenpå din uddannelse? Hvor mange timer arbejder du i gennemsnit i ugen? Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig? Hvad er de vigtigste opgaver i dit arbejde? Er der noget ved dit job, der har overrasket dig? Noget, som uddannelsen ikke havde forberedt dig på? Er der perioder, hvor du har travlt på arbejde? Lærer du ofte nye ting i dit job? Hvad er det bedste ved dit job? Hvad er det værste? Hvad er dit bedste råd til mig, hvis jeg gerne vil have et arbejde som dit? Vil du anbefale jobbet til mig?

Svar:
Hej Thea.
Tak for dit spørgsmål i brevkassen.
I vores brevkasse kan unge få svar på spørgsmål, der handler om det at være ung.
Jeg kan se at du ønsker at stille os nogle spørgsmål om det at være rådgiver i chatten – et lille interview ligner det.
Vi kan desværre ikke bruge brevkassen til dette, men du er velkommen til at kontakte mig for at få en aftale om et interview på plads.
Hvis du senere skulle have behov for rådgivning om det at være ung, så er du meget velkommen til at kontakte os igen i brevkassen eller i Skanderborg Chatten på cyberhus.dk/ung-i/skanderborg
Jeg ønsker dig alt godt med din OSO opgave.
De bedste hilsner fra Bianca
Mail: Bianca.Frederiksen@skanderborg.dk