Læsning
brevkassespørgsmål af
anonym
18 år
Hej (Er rigtig svært ordblind Det er fordi når jeg prøver at læse så får jeg rigtig ondt i hovedet og begynder at ryste indeni Og det er igtig træls

Svar:
Hej. Der findes mange gode hjælpemidler idag. som kan lette læsningen for ordblinde + gode metoder til at træne/ øve sig.
du kan se/ læse mere på https://www.ordblindhed.dk/unge
eller på https://www.ordblindeforeningen.dk/om/du-dysleksi-ungdom/
Du skriver du ryster indeni og får ondt i hovedet når du læser. måske din læge kan hjælpe dig, syntes du skal tale med dinnlæge omkring det.
Din lære og eller UUvejleder kan også hjælpe dig således du får de rigtige hjælpemidler til at lette læsningen for det.
håber du finder god info på de to links og eller din læge ->lære -> UUvejleder kan hjælpe dig.
Niels