Jeg bliver sindssyg
brevkassespørgsmål af
Ano
14 år
Jeg bliver sindssyg af at være hjemme med min mor. Er der ikke en mulighed for at komme i en eller anden slags nødskole eller bare et eller andet. Kan seriøst ikke klare at være sammen med min mor døgnet rundt. Er der ikke noget for unge der ikke så godt kan være hjemme. Please

Svar:
Kære xxx
Hvis børn eller unge skal have et tilbud om nødpasning, som det hedder, skal det vurderes helt konkret. Nødpasning er for Børn og unge, der har særlige sociale, pædagogiske eller behandlingsmæssige behov, herunder begrundet i forhold i hjemmet. Jeg ved ikke, om du passer til den beskrivelse, men du eller din mor skal kontakte din skole, da det den, der skal vurdere det. Du kan evt. bede din lærer kontakte dig.
Der skal en del til før, børn og unge får et nødpasningstilbud, da det jo i første omgang handler om at få begrænset smitten, ved at man er så få sammen fysisk som muligt. Har du andre muligheder for at udholde at være hjemme hele tiden? Tale, chatte eller skype med en lærer eller pædagog?
Jeg ved ikke om du går i klub, klubberne har i denne tid mange gode online tilbud, du måske kan benytte dig af.
Du kan se de forskellige til bud på deres facebook sider.
Jeg skriver her linkene til de forskellige sider, så kan du selv finde den der er i dit område.
Klub Roskilde midt.
Arena Basis
https://www.facebook.com/arenabasisklubroskilde/
Vindinge
https://www.facebook.com/vindingeklubroskilde/
Hedeboparken
https://www.facebook.com/hedeboparkenklubroskilde/
Arena
https://www.facebook.com/arenaklubroskilde/
Østervang
https://www.facebook.com/oestervangklubroskilde/
Klub Roskilde syd
https://www.facebook.com/klubroskildesyd/
Klub Roskilde Nord
Enbækgård
https://www.facebook.com/engbaekgaardklubroskilde/
Impulsen
https://www.facebook.com/impulsenklubroskilde/
Kometen
https://www.facebook.com/kometenklubroskilde/
Poplen
https://www.facebook.com/poplenklubroskilde/
Klub Roskilde øst
Gadegården
https://www.facebook.com/gadegaardenklubroskilde/
Nymarksgård
https://www.facebook.com/nymarksgaardklubroskilde/
Klub Roskilde Vest
Kildegården
https://www.facebook.com/Kildegaardenklubroskilde/
Søndergården
https://www.facebook.com/soendergaardenklubroskilde/
Der er også en mulighed for at besøge Chatten her på Cyperhus, for at få chattet om der er andre muligheder i din hverdag. Den har åbent et par timer hver dag.
mandag 12:00-14:00
Tirsdag 12:00-14:00
Tirsdag 19:00-21:00
Onsdag 19:00-21:00
Torsdag 15:00-18:00
Fredag 12:00-14:00