Nøgen billede
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey jeg har brug for hjælp har sendt et nøgen billeder til min kæreste som nu er min ex han truer mig med at vise det til folk hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Det første du kan gøre, er at bede ham slette dem, men eftersom han truer med at dele dem, siger han nok nej til den anmodning.
Du skal huske at det ikke er dig der har gjort noget galt, mange unge sender nøgenbilleder, og rigtig mange kan godt finde ud af at de ikke skal vise det til andre.
Du har ret til at bede ham slette dem fra sin telefon, da du ikke længere giver samtykke til at han har dem.
Hvis han ikke vil slette dem og stadig truer med at dele dem, er du nød til at bede om hjælp og her er der flere muligheder.
Du kan starte med at snakke med dine forældre, jeg ved det kan være super pinligt, men prøv alligevel.
Hvis du går i ungdomsklub kan du evt prøve at snakke med en af pædagogerne om det, jeg ved de har hjulpet med den slags før, eller måske snakke med en lære eller studievejleder.
Du kan også skrive til“slet det” Chat med os - SletDet Rådgivningen som er eksperter i at hjælpe med digitale krænkelser
Venlig hilsen Brevkassen