Ved ikke hvad skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Jeg har en pige som er lidt specielt for mig , jeg kendte hende 5 måneder siden , vi er jo venner , men tidligere begyndte jeg at catch feelings for hende, men jeg havde ikke set noget til hende . Men sidste uge begyndte hende at sende mig beskeder om at hun savner mig og hun håber hvis jeg er ved siden af hende , og vi begyndte at trade selfis , oh hun fortsætter med at skrive at hun savner mig rigtig meget og jeg vil gerne mig at være med hende nu. Men dagen efter hun har ikke sagt noget til mig eller sendt mig nogle beskeder , og vi har ikke snakket for 4 dage siden , jeg har sendt hende en besked og jeg spørger hende hvordan har hun det og jeg savner hende , men så svarer hun kun med : har det godt , tak . Jeg bliver meget ked af det , jeg havde feelings for her 2 måneder , men sagde ikke noget , og nu begynder jeg til at elske og savner hende mere efter det sidste conv vi havde . Hvorfor gøre hun sådan og hvad skal jeg lave :(

Svar:
Kære dig
Først og fremmest tak for dit brev.
Jeg kan høre på dig, at du er gået hen og har fået følelser for denne pige og at du ikke rigtigt ved, hvordan du skal gribe det hele an nu, hvor hun besvarer dine beskeder kort og ikke længere selv tager kontakt til dig i samme omfang som tidligere.
Jeg kan også forstå, at du er blevet forvirret over dette og også ked af det, fordi du nu igen har fået følelser for hende. Derudover også, at du faktisk havde følelser for hende for 2 måneder siden, men at du ikke fortalte hende det og nu måske går og fortryder lidt, at du ikke lagde kortene på bordet.
Jeg kan godt forstå, at du tænker en helt masse og nu sidder og er forvirret. Det er aldrig rart, når man tror og fornemmer, at nogle man holder af pludseligt ændrer sig. Forelskelse og kærlighed kan både være rigtig dejlig og fantastisk men også rigtig svært.
Jeg vil forsøge at besvare dit spørgsmål så godt jeg kan, men jeg har svært ved lige at forstå, om denne pige er en som du kender fra virkeligheden eller om det er en du kun kender fra online-livet. Derfor vil jeg  besvare dit spørgsmål ud fra begge mulige scenarier.
I første omgang er det vigtigt at huske, at der altid kan være mange forskellige årsager til, hvorfor man ikke lige besvarer beskeder, opkald, mv. eller endda at ens personlighed ændrer sig lidt - her i dit tilfælde ved at hun bl.a. ikke besvarer dine beskeder på samme måde som førhen og at der går længere tid imellem svarene. Lige nu er Danmark en del anderledes end hvad det plejer at være pga. COVID-19 og dette kan være en mulig årsag til, hvorfor hun pludseligt har ændret sig. Men, der kan foreligge mange forskellige grunde for, hvorfor jeres kontakt er mere stillestående end normalt.
Jeg synes altid at det er vigtigt at være ærlig og fortælle hvordan man har det. Derfor vil mit råd til dig også være, at lægge kortene på bordet både ift. At du har fået et crush på hende men også hvilke følelser der går igennem din krop nu hvor hun ikke længere helt opfører sig som hun plejer at gøre. Det er okay at sætte ord på sine følelser og fortælle den person man holder af, hvilke følelser man selv har, hvad enten det er at man er nervøs, ked af det, uforstående eller noget helt fjerde.
Det er ydermere altid betydeligt at huske at passe på sig selv, hvad enten det er en person man kender i virkeligheden eller en person man kun kender fra online-livet. Det er derfor konstant vigtigt at tænke over hvilke billeder- og/eller video som man deler med denne person – særligt hvis det ikke er en person man kender fra virkeligheden.
Jeg kan godt forstå, at det kan lyde skræmmende pludseligt at skulle sætte så mange ord på sine følelser og at åbne op, men det er vigtigt at huske at det aldrig er forkert at sætte ord på sine følelser og fortælle hvordan man har det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Rigtig meget held og lykke med det hele!