Utryg om aftenen
brevkassespørgsmål af
Helge
15 år
Jeg synes det gør mig utryg at bevæge mig rundt i Middelfart om aftenene og natten. Der er nogle andre fyrer som lægger op til slagsmål hvis jeg møder dem alene på gaden om aftenen og natten. Tro de føler sig provokerert af den måde jeg ser ud på!  Hvad kan jeg gøre hvis jeg føler mig utryg? Er der ex et mobilnummer som jeg kan skrive eller ringe til? Også om natten?

Svar:
kære dig
Først vil jeg gerne beklage det lange ventede svar - Vores teknik har drillet os.  Tak fordi du skriver, det lyder ikke særligt rart at være dig, oplevelsen af at være utryg er en rigtig ubehagelig følelse. Jeg tænker det er rigtig vigtigt at finde ud af hvordan du kan blive mere tryg ? Måske har du en god ven du kan følges med, Er du på vej hjem fra sport kan du måske kører med en andre forældre hjem, måske har dine forældre mulighed for at hente dig, du kan måske cykle i stedet for at gå, eller taget veje i stedet for stier. Det er vigtigt at du selv finder ud af hvad der kan gøre dig mere tryg, måske du kan tale med dine forædre om det ?
kan se du skriver du er 15 år, hvis man I en periode er rigtig utryg, kan det være man er nødsaget til ikke at gå ude om natte. Mørke og at der ikke er så mange andre mennesker, kan gøre en endnu mere utryg. Der er desværre ikke nogen telefon man kan ringe til, men hvis du generelt oplever en utryghed ved Middelfart by, synes jeg du skal kontakte SSP.
SSP er et samarbejde mellem bla. skole og politi måske de kan hjælpe dig, de arbejder med at forebygge kriminalitet, vold, hærværk osv.
SSP Middelfart kan kontaktes på følgende nr. 21275697 - Manden du kontakter hedder Bo Hansen, dine forældre er også velkommen til at kontakte ham. Jeg tænker at du kan dele dine oplevelser med ham, og fortælle hvad, hvornår og hvem der gør dig utryg. Føler du dig direkte truet, er man altid velkommen til at kontakte politiet på 112.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og ønsker dig en rigtig god sommer.
Bedste hilser Dorte.