Påske og min ven?
brevkassespørgsmål af
Nanna
13 år
Hej Min ven kommer fra et andet land og tror ikke på gud. Nu er det påske og jeg vil gerne give ham et påskegave lige som jeg giver min andre venner. Men er meget i tvivl om jeg kommer til at gøre ham fortræd og fornærme ham fordi han ikke tro på gud og ikke er kristen. Ved godt det ikke er noget stort problem som verden ser ud nu men det fylder helt vildt for mig. Håber I har tid til at svare mig. Tak.

Svar:
Hej med dig
Jeg beklager rigtig meget, at vi ikke har fået dig svaret inden påske. Vi har alle været på påskeferie, og her i brevkassen kan der være op til 10 dages svar tid. Jeg synes det er et rigtig godt spørgsmål, og meget omsorgsfuld at du tænker på det. Jeg tænker at uændret vil han blive glad for, at du tænker på ham med en påskegave. Jeg kan godt forstå dit dilemma, og jeg tænker det bedste er at spørge ham, fordi det kan være meget forskelligt hvad man tænker omkring det.
Det kan også være, at du synes det er svært at spørge ham også kan du i stedet invitere ham på en cafe eller en tur i biografen, og på den måde vise at du værdsætter ham som ven. Jeg håber du kan bruge svaret, og ellers er du altid velkommen til at kontakte os igen.
Lige om lidt åbner vi en SMS – chat her på Cyberhus side, og der kan man altid skrive til os, og vi svarer meget hurtigere end her på brevkassen.
Bedste hilsner Dorte - Ungeliv.