Hvem skal jeg kontakte for at få hjælp?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg er pt i gang med en erhvervsuddannelse, efter jeg færdiggjorde mit skoleforløb og startede i oplæring synes jeg hverdagen er blevet vildt uoverskuelig. Jeg er diagnosticeret med ADHD og er velmedicineret, dog har jeg stadig mange udfordringer. Min arbejdsplads er heldigvis meget gode til at hjælpe mig, og selve den del af min hverdag fungere sådan set... det meste af tiden. Jeg synes dog godt at jeg kan mærke at jeg nogen dage er mere stresset end andre dage. Jeg ved godt vi alle har gode og dårlige dage, men jeg har meget store udsving. Jeg kan have lyst til at stoppe hele uddannelsen fordi det føles forkert, og så 1 time efter føle at jeg er det helt rette sted og være mega tilfreds med alt. Når jeg kommer hjem fra arbejde er jeg for mig selv, jeg kan ikke overskue noget som helst. Uanset om dagen så har været god, dårlig eller skiftende. Jeg håber lidt på at få noget støtte i min hverdag, da det tager hårdt på mig psykisk med mine store udsving. Jeg ved bare ikke hvordan jeg får den hjælp/støtte jeg har brug for. Grunden til at jeg ikke i første omgang kontakter min skole, er at mit problem jo egentlig ikke er selve uddannelses delen med arbejdet, men mere min rodet hverdag. Håber i ved hvem jeg skal kontakte for at få noget hjælp/støtte. Mvh....

Svar:
kære dig
Tak for dit brevkassespørgsmål, rigtig godt du skriver til os. Det kan have stor betydning for ens hverdag med noget støtte. Hvis du bor I Middelfart kommune har vi " ungeliv " som er et gratis og anonymt rådgivningstilbud til unge mellem 13 og 25 år. I ungeliv kan man komme med lige det som fylder for en.
Vi har et samtalerum på kulturøen i Middelfart, men har også mulighed for, at mødes hvor det passer dig bedst
Hvis du ønsker at være anonym, kan du også sende en SMS til 40- 800- 799 døgnet rundt for at komme i dialog med os. Her kan du forvente svar indenfor 1-2 hverdage.  UngeLivs SMS rådgivning er tilknyttet et program, så vi hverken se dit navn eller nummer.
Du kan også ringe til UngeLiv i hverdage mellem kl. 11-13 på tlf. 8832 4045 eller sende os en mail med dine kontaktoplysninger på ungeliv@middelfart.dk, hvorefter du vil blive ringet op.
Hvis du ikke bor i Middelfart kommnune, så tøv ikke med at ringe til os, vi vil meget gerne hjælpe med at undersøge hvad der kan være i din kommune.
Ønsker dig alt det bedste, og ser frem til at høre fra dig.
Bedste hilsner Dorte – Ungeliv.