Hjælp til skolen?
brevkassespørgsmål af
Pippi
14 år
Vi har det lidt svært her hjemme og jeg kommer ikke altid i skole om morgen fordi jeg selv skal sørge for det og så er det nemmere at sove vider!!!!!!!!!!!!! men det er jo ikke så godt :(  Nu har jeg så tænk over om jeg kan få hjælp til at komme op om morgen.? Måske fra skolen eller nogle andre i kommunen? Jeg vil ikke snakke med min lære om det for hun og jeg er ikke så gode venner men måske I kan hjælpe med hvor jeg kan gå hen? Går på Strib skolen.

Svar:
Kære dig
Hvor er det godt du skriver til os, det kan være rigtig svært at komme op om morgen! og et stor ansvar at have selv.  Der er rigtig mange unge som har svært ved at komme op i skole, så du er ikke alene om at have det sådan.
Nogen gange er der også en grund til at man sover videre om morgen, gemmer sig under dynen og ikke kommer afsted. Jeg synes det er rigtig godt at du efterspørger hjælp, for jo mindre man kommer i skole jo sværere bliver det: at være med i timerne, at være en del af vennerne, få lavet opgaver osv.
Jeg tænker du kan vælge mellem 2 ting ;
1. Ringe til Middelfart kommunes akutte anonyme rådgivning på telefon nr. 88885454 - Når du ringer der ind er det enten Kirsten eller Karen der tager telefonen, også fortæller du dem at du ikke kommer så meget i skole fordi det er svært der hjemme. - De kan sammen med dig finde en løsning på hvordan du gerne vil have hjælp. Telefonen har åbent hverdage fra 13:00 - 22:00 og weekender 14:00 - 22:00
2. Du har også mulighed for at henvende dig på Strib skoles kontor, og spørger efter Mie som er leder eller Rikke som er AKT lærer - det har også mulighed for at hjælpe dig.
Du har allerede været rigtig modig at sende et brevkasse spørgsmål, og jeg er sikker på at du finder modet til at ringe eller kontakte skolen som også kan hjælpe dig.
De bedste hilsner Dorte.