Ked af skolen
brevkassespørgsmål af
En pige
14 år
Jeg er rigtig ked af at gå i skole, hver dag. Min mor og far siger det er noget pjat og jeg bare skal komme afsted. Men føler mig helt forkert og har svært ved at få venner. Jeg går ikke til sport. Det interesser mig ikke. Men det gør alle de andre piger. Har I nogle ideer til hvor jeg kan gå hen hvis jeg gerne vil male og tegne? Er der nogle klubber hvor jeg må komme gratis og hvem går der ellers? Måske jeg kan få venner der? Elsker at tegne og synes også selv at jeg er god til det.
Håber I kan hjælpe mig lidt. Tak.

Svar:
Kære dig,
Tak for din besked. Jeg er blevet opmærksom på at
mit svar ikke er nået ud til dig. Så det kommer her.
Jeg tænker det må være svært for dig at du ikke er glad for at gå i skole. Det er bestemt ikke noget pjat. Måske kunne du prøve at tale med dine forældre om det igen. Jeg kender rigtig mange unge og det er bestemt ikke alle der har lyst til at gå til en sport.
Det er helt okay ikke at være interesseret i det. Du lyder faktisk rigtig sej, når du skriver du har lyst til at male og tegne. Har i en ungdomsskole der hvor du bor? Så kan man nemlig melde sig til et fag på ungdomsskolen, hvor man maler og tegner. Det er gratis for alle. Fedt du er god til det, gå efter din drøm.
Ønsker dig alt det bedste,
Hilsen Janne