Ældre mænd
brevkassespørgsmål af
Alex
18 år
Hej Cyberhus Jeg er en dreng på 18 år, og jeg har et spørgsmål vedrørende det at være kærester med en ældre mand. Jeg er fornyligt faldet i snak med en mand på 36, som jeg mødte via. en dating-app. Vi snakker rigtig godt sammen, og deler mange af de samme interesser. Jeg begynder langsomt at frygte, at det kan udvikle sig til mere. Jeg har snakket med min mor om det, og mener ikke, at det er okay, da jeg måske ikke ved. hvad hans sande intentioner kunne være. Dette har jeg snakket med ham om, og han mener selv, at vores "forhold" er bygget på et seksuelt grundlag. På samme måde har jeg hørt mine venner af, hvor meningerne er lidt blandet. Hvis situationen skulle blive sådan, at jeg udvikler romantiske følelser for ham...Er det så forkert? Burde jeg bare cutte ham af, og glemme det hele? Hvad er jeres holdning i forhold til aldersforskel? Spiller det nogen rolle? Hvad synes i, at jeg skal gøre? Tusind tak på forhånd mvh. Det store spørgsmålstegn

Svar:
Kære dig,
Tak for dine tanker og gode spørgsmål. For det første synes jeg det er godt at høre at du rent faktisk tænker over, hvad jeres forhold egentlig handler om/kan blive til og hvor du kan se dig selv være. For det er faktisk noget af det vigtigste tænker jeg. Der er intet forbudt i det, hvis du får følelser for denne mand selvom han er 36 - tværtimod kan man sige at det er en naturligt efter at I har haft meget kontakt og der både er en fysisk tiltrækning, men også fælles interesser til stede. Så intet forbudt i det, følelser har man ikke altid selv magten over. At manden så er 36, ja det kan jo så diskuteres om det er godt eller skidt. Lad os slå fast at det i hvert fald ikke er ulovligt, da du er 18 og dermed myndig. Så alderen her handler mere om, hvor I hver især står i livet. Der er langt fra 18 til 36, så det kan være svært at få et forhold til at fungere fordi man står to forskellige steder i livet. Den ene (dig) på vej til at blive voksen med alt det indebærer - og så den anden (din flirt) som allerede har været der og været voksen i mange år. Det kan være svært at forene, men selvfølgelig ikke umuligt. Det handler også meget om, hvor moden man er af sin alder. Jeg tænker dog det vigtigste er om du føler dig tryg ved ham og det I har sammen. Og så skal du være opmærksom på at efter hans mening, så er jeres forhold bygget på et seksuelt grundlag. Hvis det udelukkende er fysisk for ham, så er det vigtigt du husker dig selv og husker at trække dig fra jeres relation så du ikke bliver alt for såret. Om det er nu, det kan kun du mærke. Måske skal I skrive lidt mere sammen eller mødes til en kop kaffe så du kan få en bedre fornemmelse af ham og hvordan du selv har det. Bare husk at være opmærksom, passe på dig selv og husk at det altid er helt ok at sige fra.
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Jeg ønsker dig i hvert fald alt det bedste!
Bedste hilsener fra
Charlotte