Why?????
brevkassespørgsmål af
Pommes
13 år
Hej brevkasper! Jeg har et spørgsmål som jeg altid har undret mig over men aldrig fundet frem til svar på. Mit spørgsmål lyder: Hvorfor? Ja, jeg vil gerne have svar på hvorfor??? Jeg håber i kan give mig svar. Kærlig hilsen den forvirrede teenager

Svar:
Kære Pommes
Det er virkelig et godt spørgsmål du stiller, og jeg forstår fuldt ud din undren.
Men skæbnen har ført dig på helt rette vej, for selvfølgelig har vi, her I Cyberhus, svaret du søger.
Brevkasper er desværre ikke hos os længere. Efter at have været en fast del af Cyberhus i en længere periode, besluttede han sig, sidste år, for at fokusere sine kræfter på at lave den komplette guide til; Hvordan?  Derfor må du nøjes med mig, men jeg er nu også sikker på at jeg kan hjælpe.
Du spørger, hvorfor? og nogle ville måske påstå at svaret er; hvorfor ikke, men det er ganske enkelt forkert. Først og fremmest fordi det slet ikke er et svar, men mest af alt et forsøg på at dække over at man ikke kan svare.
Så er der straks mere fornuft i det hvis man svarer: fordi
Hvorfor og fordi er uløseligt forbundet, og mange vil derfor også mene at det mest præcise svar på dit spørgsmål vil være fordi.  Det kan måske godt virke lidt forenklet, så lad mig uddybe; Derfor!
Men de fleste glemmer, at der ikke findes regler uden undtagelser, og nogle gange så er hverken livet eller de spørgsmål vi stiller så enkle, at de kan besvares med et fordi
Livet er nuancer og nogle spørgsmål er,  ligesom livet, så komplekse at de kræver et mere nuanceret svar. Men det betyder selvfølgelig ikke at der ikke findes et svar, for det gør der. Og svaret er 42!  Ja, det skal lige synke ind...men der har du det. Svaret der rummer enhver nuance og enhver detalje. Er du mere nysgerrig så kan du læse mere om 42 mange steder i galaksen.
Teenageårene kan i sig selv være meget forvirrende. Det tror jeg de fleste kan blive enige om. Du skal vide at det er helt naturligt og helt okay at være forvirret. Det er faktisk noget de fleste mennesker er, i perioder, gennem hele livet. Jeg håber samtidig at mit svar kan være med til at give dig en smule mere ro i maven. Hvis ikke må du selvfølgelig spørge igen...eller, jeg mener...måske ikke. Nu kender du jo allerede svaret.
Gode hilsner Adam