What
brevkassespørgsmål af
M
17 år
Hejsa. Jeg har modtaget et pik billede af en fyr jeg skriver med... Det undrer mig vildt meget at hans pik har 2 forskellige farver (han er kaukasisk/hvid). Cirka halvdelen af pikken (fra roden ud til cirka midten) er brun og resten af halvdelen er lyserød/lys hudfarvet. Farven er meget forskellig og skifter altså lige på midten. Det er altså ikke kun pikhovedet der har en anden farve. Hvad skyldes det? Er bare nysgerrig og jeg turde ikke spørge ham. Vh M

Svar:
Kære M
Tak for dit spørgsmål. Det kan være svært at sige præcis, hvad årsagen er i dette tilfælde, men det du beskriver er formentlig helt almindeligt.
Generelt kan man sige at penis er beklædt med hud fra roden og til og med forhuden. Forhuden kan hos nogle godt have en lidt anderledes farvenuance. Under forhuden er selve glans, som består af andre celler end hudceller og dermed ofte har en anden farve/nuance. I erigeret tilstand vil forhuden være trukket tilbage over glans, hvorfor man kan synes der er en pludselig farveændring.
Mange hilsner Sofie