Væske i røven
brevkassespørgsmål af
Random
15 år
Jeg er ret usikker på om jeg er unormal eller hvad?? Jeg har nemlig nogen gange hvor jeg får en eller anden form får væske i min røvsprække som for det til at gøre mega ondt når jeg sidder eller lægger ned hvad er det og hvad kan jeg gøre ved det

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har nogle gener fra området omkring din endetarm.
Når du skriver at der nogen gange kommer væske og det gør ondt, lyder det som om at der kunne være noget betændelse eller måske en byld (ansamling af infektion). Der kunne også være tale om en hæmorride, som er en udposning af én af karrene omkring endetarmen, som er helt ufarlig, men kan være meget generende.
Mit bud er altså at det enten er noget betændelse eller en hæmorride, men det er meget svært at sige uden at have set det. Begge dele kan behandles, hvis det er betændelse er det måske noget creme eller penicillin, hvid det er en hæmorride kan det som regel også klares med noget creme eller stikpille.
Din egen læge er meget vant til at kigge på sådanne gener og vil sandsynligvis hurtigt kunne se hvad det er og vejlede dig i hvad du skal gøre. Så en tur op til din læge vil være min anbefaling.
Håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten