Sikkerhed
brevkassespørgsmål af
Emil
14 år
Hej, jeg vil gerne vide om Norton 360 er et godt virusprogram, har brugt det i nogle år og synes det fungerer fint, men har dog læst og hørt noget kritik af det. Så vil gerne lige have det på det rene. Jeg vil også gerne vide om Pornhub er sikker at bruge hvis man bare lad være med at klikke på reklamerne?

Svar:
Hejsa,
Tak for dit spørgsmål! Jeg tager det lige i bidder :)
Norton 360 er et fint anti-virus-system - jeg bruger selv BitDefender, men det er en smags sag.
Så længe du har et noget anti-virus/malware sat op, så er du godt kørende.
Med hensyn til PornHub er det jo en balancegang. Pornhub gør meget for din internetsikkerhed, bl.a. med krypteret HTTPS-adgang, data-logning m.v. - De samler (selvfølgelig) stadig data over deres brugeres trafik og adfærd, men de er en af verdens største hjemmesider, så det er en del af deres forretningsmodel at kunne redegøre for, hvad deres brugere *egentlig* laver. Det bliver aldrig sådan, at de ringer til dig og siger, at du skal betale dem penge for at de ikke afslører dine video-vaner, bare rolig :)
Hvis du lader banner-reklamerne være, samtidig med, at din anti-virus kører, eventuelt sammen med en ad-blocker er det fint :)
Jeg håber iøvrigt at du kender vores nye www.sikkerspiller.dk kampagne? :) Med en webcam-slider er du også i sikkerhed for, om nogen skulle have hacket dit webcam.
Venlig hilsen
Christian