Venskab mellem ung mand og kvinde
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Jeg har en meget god veninde og er meget glad for vores venskab. Hun er som en lillesøster for mig, og jeg har ikke andre følelser for hende end venskab. Min veninde har store bryster, så nogle gange kommer jeg til at kigge, især når vi krammer da hun er meget lavere end mig. Det er egentligt mere følelsen af overraskelse når jeg ser dem. Men tænker om gør hende utilpas? Jeg kan ikke læse tanker, men vil gerne have at hun oplever at jeg også kun vil have et venskab. Giver mine tanker mening?

Svar:
Hej Anonym
Dine tanker giver rigtig god mening. Du er bekymret fir om din veninde bliver utilpas, eller måske tro at du vil andet end venskab, fordi du ind imellem ikke kan undlade at se på hendes bryster.
Jeg hæfter mig ved at du skriver, at du nogle gange kommer til at kigge på hendes bryster, og det tænker jeg er ret væsentligt i forhold til hvordan hun måske oplever det.
Vi mennesker kigger på hinanden. Venner og veninder kigger også på hinandens kroppe, uden at der behøver at ligge nogen former for bagtanke, eller seksuelt fortsæt i det.
Hvis din veninde rent faktisk var din lillesøster, ville du sikkert også kunne finde dig selv i situationer, hvor du kommer til at kigge. Det er bare et blik, og så længe det ikke er sådan at du slet ikke kan være sammen med din veninde uden at fokusere på hendes bryster, så tænker jeg ikke der er noget som helst unormalt i din adfærd.
Det er selvfølgelig helt reelt, at være bekymret for om det er noget hun lægger mærke til og misforstår. Er du det mindste i tvivl kan du sagtens overveje at bringe det op. Som du selv siger, så sker det tilfældigt, fordi du nærmest bliver overrasket, så hvis du oplever at der opstår et akavet øjeblik er det måske en mulighed at dele dine tanker højt?
Mange hilsner Tanja