Veninde og hund

brevkassespørgsmål

Veninde og hund

brevkassespørgsmål af
Sille
13 år
Oprettet 5 år 2 uger siden

Hej - jeg kom lidt tidligere hjem til min veninde fra klassen end aftalt og da døren ikke var låst gik jeg lige ind. Jeg hørte nogle sjove lyde fra hendes værelse og da jeg åbnede døren så jeg hendes hund var igang med at bolle min veninde på gulvet. Jeg blev meget overrasket og chokeret, men følte også lidt underligt mellem mine ben. Jeg gik og ventede indtil jeg jeg gik tilbage, men tænker nu om jeg skal sige det til hende eller andre hvad jeg har set? Tænker selv på det jeg så nogen gange når jeg ligger under dynen.Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, hvis du er lidt chokeret over, hvad du så hjemme ved din veninde, men måske også er lidt overrasket over, hvad du selv følte. Så det er meget forståeligt, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

Det er vigtigt at slå fast, at det at have sex eller seksuel omgang med dyr er ulovligt. Så det, din veninde gjorde, er faktisk forkert. Det er dog vigtigt at sige, at du ikke har gjort noget forkert ved, at du har set din veninde gøre noget forkert. Det er svært at vide på forhånd, hvordan man skal reagere i sådan en situation, og det er naturligt at gå lidt i chok i situationen.

Jeg kan godt forstå, at det vil være rigtig svært at skulle konfrontere din veninde med, at du har set hende i den situation. Samtidig er det også vigtigt, at du er tro mod det, du har brug for at gøre, for det må være chokerende at se det, du gjorde, og det er meget forståeligt, hvis det fylder i dine tanker. Så jeg tror, at det bedste du kan gøre lige nu, er at mærke godt efter, hvad du har brug for at gøre. Kan du fx være sammen med din veninde igen uden at have snakket med hende? Er oplevelsen noget, du tænker på ofte? Har du ændret dit syn på din veninde? Det kan også være, at det er svært at svare på, men måske du skal prøve at tale med en anden end din veninde, så du lige kan få vendt dine tanker. Nogle gange kan det hjælpe at få sagt det man tænker højt, så man kan blive klogere på, hvad man skal gøre.

Det kan også være, at du skal prøve at snakke med din veninde om det, men uden at konfrontere hende med det, men måske i stedet sige til din veninde, at sidst du besøgte hende, undrede du dig lidt over de lyde, du hørte, men uden at sige, hvad du så, for så har hun selv mulighed for at fortælle det, og så kan I få en snak om det. Måske ved hun ikke, at det hun gjorde, er ulovligt, og så vil det være rigtig godt at have en snak om det.

Du skriver også, at du kunne mærke noget underligt mellem dine ben, da du så din veninde og hendes hund, og at du også nogle gange tænker på det, mens du ligger under dynen. Det behøver slet ikke at handle om, at det var fordi du så din veninde med hendes hund, men måske bare det, at du så din veninde i en seksuel situation. Det er helt naturligt at reagere på det. Men det kan selvfølgelig også handle om, at det var lige præcis den situation. Det er også helt okay at have fantasier, også om at have sex med dyr, men man må bare ikke udleve det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner

Karoline

Karolines billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål