Ikke lige penis
brevkassespørgsmål af
Anton
16 år
Hej. Jeg er en dreng på 16 år. Jeg har et problem med min penis, når den er slap og i stiv tilstand bøjer den til den ene side og lidt for over, jeg har ikke haft samleje endnu og jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre og hvad pigen ville tænke

Svar:
Hej med dig Anton
Der er rigtig mange mænd, der ligesom dig har en pik, der ikke er helt lige. Det kaldes en "krummerik" og kan skyldes forskellige ting. Man kan enten være født med det, eller man kan få det ved sygdom, hvor man i en periode op til 1 år engang imellem vil få ondt og være øm på pikken særligt, når den er stiv, og på et tidspunkt så kan den begynde at blive lidt skæv. Det er vigtigt at sige, at sygdommen er HELT ufarlig, og  det er oftest en sygdom, som rammer mænd, der er noget ældre end dig.
Du nævner ikke, at du har haft ondt, så derfor er det vist mest sandsynligt, at din pik er lidt skæv, fordi den har været det altid, og fordi det er sådan, du er født. Men uanset hvad grunden er, så kan man godt have penetrationssex, selvom ens pik er skæv. Det bliver kun et problem, hvis penis er så skæv, at den f.eks. nærmest ligger vandret, fordi det så rent lavpraktisk bliver svært at penetrere. Men selv i disse tilfælde så kan man sagtens have sex også god sex, da sex er mange forskellige ting. Nogle foretrækker f.eks. oralsex eller at bruge sine hænder fremfor at have penetrationssex. Så derfor tænker jeg ikke, at du har noget at bekymre dig om, når det kommer til sex.
Du skriver til sidst, at du også har været nervøs for, hvad pigen vil tænke, og det er selvfølgelig svært for mig at sige, da det nok afhænger af pigen. Men jeg tænker, at hvis det er en pige, som er glad for dig, så tror jeg, at hun vil være helt ligeglad med, at din pik er lidt skæv. Samtidig så tror jeg, at de fleste oplever, at når man har sex, så er der så mange andre ting, der fylder i øjeblikket. Derfor tror jeg egentlig ikke, at det er noget, som andre nødvendigvis overhovedet vil lægge mærke til. Når du så alligevel selv lægger mærke til det, så tror jeg, at det handler om, at de fleste af os er selvbevidste om nogle ting, som ingen andre egentlig lægger mærke til. Derfor kan du jo også vælge at tale med pigen om det inden, og hvem ved? Måske hun kommer til at have det på præcis samme måde med noget af sin krop, og I sammen kan hjælpe hinanden med at se, at jeres kroppe er lige præcis, som de skal være.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!
Mange hilsner
Dagmar