Veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyber Jeg har lige brug for et råd her. Jeg har en veninde som jeg ikke ser ret meget mere. Det sidste års tid er der bare kommet mere og mere afstand mellem os. Det er ikke fordi der har været en konflikt men vi har bare ikke ret meget tilfælles mere. Jeg føler at vi er ret enige om at vi ikke er tætte mere. Men jeg er i tvivl om jeg sådan skal slå helt op, eller om jeg bare skal lade det løbe ud af sig selv. Hvad er det mest ordenlige at gøre? Jeg er ikke interesseret i at vi skal være tætte ugen, og det er jeg sikker på hun heller ikke vil.

Svar:
Hej med dig
Det er virkelig meget naturligt at der kan være venskaber, som går lidt op og ned. Og også det her med, at man ikke rigtig ses længere, uden at der har været en bestemt grund til det. Der kan ligge selvfølgelig i nogle tilfælde lægge bestemte ting bag, men ofte er det - som du skriver, at man bare ikke rigtig er tætte længere. Eller stopper med at ses, fordi man glider fra hinanden eller får forskellige liv.
Du skriver herind for at høre, hvordan det lige skal gribes an, det med at I ikke er veninder længere og at det egentlig er fint for dig at I ikke ses. Mine tanker omkring det er, at det faktisk er ret åbent, hvad du kan gøre. Der er mange, der bare lader det glide ud i sandet uden at det bliver officielt afsluttet. Og andre vælger at tage en snak, hvor man ligesom deler sine tanker. Så man kan sige, at der ikke kun er én ordentlig måde at gøre det på. Og der er ikke nogen, der kan dømme dig som en dårlig veninde, uanset hvad du vælger.
Så egentlig vil jeg sende spørgsmålet retur til dig og spørge "hvad kan du mærke, vil være det mest ordentlige for dig at gøre"? Og dér vil du kunne finde det bedste svar til lige præcis dig.
Jeg håber for dig, at der kommer lidt mere ro på tankerne om din tidligere veninde og at du får mange gode nye venskaber igennem dit liv.
Mange tanker
Mai