Vandpibe
brevkassespørgsmål af
Holo
13 år
Halløjsovs!
Jeg tænkte bare på, kan man sidde på vp cafeer og ryge vandpibe selvom man er under 18? eller er det lidt samme regel som fx natklubber?
:)

Svar:
Hej Holo
Svaret er meget enkelt. Da det er forbudt at sælge tobak til unge under 18 år, vil det også være ulovligt for en cafe at give dig lov til at ryge vandpibe, før du er fyldt 18 år.
Loven omkring salg af tobak blev strammet sidste år, så en butik, eller cafe ,der sælger tobak(også vandpibetobak) til unge under 18, allerede første gang kan straffes med en bøde på 10.000 kroner, så det er altså ikke en mulighed at sidde på en cafe og hygge med en vandpibe før du er fyldt 18 år.
Gode hilsner
Elisa