Underliv
brevkassespørgsmål af
Pernille
18 år
Jeg har døget med mit underliv i over et år, jeg er så træt og ked over det. jeg har tit været til lægen hvor de har kigget på mit underliv, min læge kommer ikke rigtigt med nogle svar når jeg ringer dagen efter jeg har været til tjek. hun har bare sagt at det godt kunne være svamp så har både været på Canesten og nogle piller. der er ikke rigtigt noget der har virket der kan lige gå 3-4 dage hvor det ikke svier, klør eller gør ondt når jeg tisser og nogle gange brænder det også når jeg skal tisse, jeg skal tisse rigtig mange gange om dagen også, og det er ikke blærebetændelse.. når min kæreste og jeg har samleje sammen kan vi mærke noget hårdt inde i min skede og det kan også tydelig mærkes når jeg bare mærker med min hånd på min skede altså ikke helt inde i inden men bare når jeg holder på mine skamlæber kan jeg mærke det og det kan min kæreste også. håber du kan forstå lidt af hvad jeg skriver, for det ret svært at forklare det helt præcis.

Svar:
Hej,
Det er godt du har været til din egen læge for at få det checket - som jeg forstår det har du både fået lavet en gynækologisk undersøgelse og undersøgelse for blærebetændelse. Desværre er det ikke altid vi kan give et godt svar på gener man kan opleve. Hvis der er noget hårdt inde i din skede som du kan mærke, ville jeg tage op til din egen læge igen, og vise hende præcist hvad du kan mærke og hvor det er, så kan lægen forhåbentlig give dig et svar. Vi har mange kirtler i og udenfor skeden og det kan være det du kan mærke.
Fortsat god bedring,
Mvh Mari