Ulovlige Vapes
brevkassespørgsmål af
K
17 år
Dav. Jeg har et spørgsmål omkring vapes med smag. Er de egentlig ulovlige i Danmark? Fx. De der vapes der hedder Randm Tornado. Med frugtsmag og alt muligt, som kan genoplades igen og igen.

Svar:
Hej K
Det er ulovligt at sælge alle former for e-cigaretter, vapes og væsker til disse med andre smage end tobak og menthol.
Det er ikke sådan at det er ulovligt at have en vape med andre smage, på sig. Men det er ulovligt for forretninger og enkeltpersoner at sælge dem i Danmark.
Jeg ved jo ikke hvorfor du spørger, men hvis det er fordi du overvejer at købe til eget brug, vil jeg selvfølgelig råde dig til at lade være. Det mærke du nævner har udgaver der indeholder ret høje mængder nikotin, der svarer til at ryge vanvittig mange almindelige cigaretter, og det gør virkelig ikke noget godt for kroppen, og slet ikke for hjernen.
Håber du fik svar.
De bedste hilsner Lukas