Shave dernede
brevkassespørgsmål af
Ella
16 år
Hej, Jeg er en pige på 16 år og jeg går på efterskole og har en problem jeg dealer med hver dag. Jeg som nok den eneste af pigerne på efterskolen shaver ikke dernede. Det er ikke fordi jeg ikke vil, for jeg syntes heot klart det ser pænere ud uden hår. Men jeg kan bare ikke fidne ud af hvordan man gør. Så jeg undgår for det meste at gå i bad med andre bade ved straden. Men nu når det er sommer og vi bader hele tiden er det lidt svært at lade være. Derfor vil jeg gerne finde ud af hvordan jeg shaver dernede. Jeg har prøvet lidt men hver gang er det som om hårene vokser ud så de stikker og det er ikke særlig rart. Jeg har googlet og gjordt alt hvad de forskellueg hjemmesider nu siger mans kal gøre. Jeg har brugt en scrub inden og brugt shavingcream eller shavegel og intet gider at virke. Skriv alle de råd jeg kan bruge taaaak.)

Svar:
Hej Ella
Du bokser med et helt velkendt problem, for ja...det stikker og klør når hårene vokser ud igen, hvis man gerne vil intimbarbere sig.
Ja, nu sprang jeg hurtigt ud i det, for jeg kan læse at du allerede har brugt en del tid på at undersøge det her. Sandheden er nemlig at hår stikker og klør, når de vokser ud... punktum. Det er bare en af de bivirkninger der er ved intimbarbering.
Der er helt sikkert masser af artikler og produkter der fortæller hvordan du kan undgå den her stikkende fornemmelse. Det er ikke min oplevelse at de holder vand.
Nogle undgår at det stikker ved at barbere sig meget ofte, så hårene slet ikke når at vokse ud igen, og det er selvfølgelig også en mulighed. Det kan dig godt være lidt hårdt for huden, at intimbarbere så ofte. Det er noget du kan eksperimentere med. For de fleste begynder den her stikkende fornemmelse, når hårene bliver nogle få millimeter, så det handler om at barbere får det sker. Om det så er efter to dage, fire dage eller noget helt tredje kan du også prøve dig frem med.
Rigtig mange vælger at trimme hårene, frem for at barbere. Mange måske fordi de synes det er det pæneste, men jeg ved at der også er mange der vælger at trimme, fir at undgå generne ved barbering. Måske er trimning en mulighed for dig?
Jeg kan ikke afvise at der findes andre behandlinger eller produkter der kan sørge for at det ikke stikker eller klør. Jeg har bare ikke hørt om noget der virker ordentligt, så jeg tror du skal overveje at gå andre veje, ligesom jeg har beskrevet ovenfor.
Håber du finder det der fungerer bedst for dig.
Mange hilsner Pedro