Ubehag ved orgasme

brevkassespørgsmål

Ubehag ved orgasme

brevkassespørgsmål af
Camille
19 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Hej Cyperhus. Jeg kan simpelthen ikke google mig frem til et svar. Så prøver her inde. Hver gang jeg kommer/får en orgasme er den der snurren/sammentrækninger i underlivet simpelthen så voldsomme at jeg værken kan ligge stille, sidde eller stå. Og bliver nød til at være i bevægelse for at få det mere under kontrol.. det er forfærdeligt fordi jeg føler ikke jeg kan nyde det. Det sker hver evig eneste gang og jeg kender ikke nogen anden som får så voldsomme reaktioner. (Jeg får nærmest kun klitoris orgasme) ved ikke om klitorissen udløser kraftigere orgasmer end fx ved g-punkt stimulering? Er de forskellige steder en stor faktor i forhold til hvordan orgasmen føles og fremstår eller er det hele det samme? Håber i har nogen svar. For føler jeg har en nerveforstyrrelse eller noget som gør det bliver så ustyrligt og voldsomt :(

Svar:

Hej Camille.

Det er aldrig rart at være bekymret for, om der er noget galt med ens krop, så det er rigtig godt, at du gerne vil gøre noget ved det, du oplever, ved at skrive ind til os. Sex og onani skal være noget rart, og det betyder rigtig meget, når det ikke længere bliver forbundet med noget rart, men i stedet med bekymring og ubehag.

Rigtig mange kvinder får nærmest kun klitoris orgasme, men nogen af de kvinder, som også får skedeorgasme synes, at en skedeorgasme er mere kraftig, mens andre synes at det er det samme. Så mit bud er, at det vil være forskelligt fra kvinde til kvinde, om og hvad føles mest intest og kraftigt. Ved både en klitorisorgasme og en skedeorgasme er det de samme muskler i skeden og ved livmoderen, der trækker sig sammen, så hvordan det føles handler nok mere om ens egen oplevelse af det.

Ud fra det, du beskriver, så synes jeg, at du skal kontakte din læge og tage en snak om det. Der er helt sikkert en god forklaring på det, du oplever, men jeg tror, at det vil være bedst for dig, hvis du kan få ro i sindet, så du ikke går og frygter, at du fx har en nervesygdom. Nogle kvinder får så stærke orgasmer, at det udløser kramper i underlivet, som fortsætter efter orgasmen er overstået. Det kan måske være det, du oplever, men jeg kan desværre ikke være sikker på det. Når du kun oplever det i forbindelse med orgasmen, kan det måske være noget muskulært, men det er en læge mere kvalificeret til at svare på. Generelt kan der være mange grunde til, at man oplever smerte og ubehag i underlivet, så det ville være godt at få udelukket nogle af de grunde.

Så selvom det måske ikke er den fedeste samtale at have med ens læge, så vil lægen helt sikkert ikke opleve det som pinligt eller skørt, fordi det er noget, der bekymrer dig og som er rigtig voldsomt for dig. Så hellere være sikker end at gå i uvidenhed.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og vil tage fat i din læge.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål