MIN MOR

brevkassespørgsmål

MIN MOR

brevkassespørgsmål af
Freya
12 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Hej! Kl. er lige nu 06:20 mandag morgen og min tanke er at jeg går ned meed stress. Jeg sov ikke halvdelen af natten. LIGE HURTIGT EN LILLE FORKLARERING. Min mor og far blev skilt for ikk sååå lang tid siden og nu er det et år siden min far har en kærste mennnn.... Nu klmmer der også lige noget andet. Har så også fundet ud af at min mor også har en KÆRESTE hun ved ik at jeg ved det😭 nååår ja grunden til at jeg er så ked af det, ik har sovet halvdelen af natten ALT SAMMEN BEGRUNDET MIN MOR. HAR IKKE LYST TIL AT SNARKE MED HENDE ELLER NOGET SOM HELST! mennn et nyt poplem hun har fødselsdag i dag (Altså når jeg skriver det her) Men mit rigtige poplem er at i nat kunne jeg ik falde i søvn så jeg gik ind til min mor (inden man kan komme ind til køkkenet hvor hindes værelse ligger er der en dør man skal åbne som larmer enormt meget) FOR DET MEGA DÅRLIGT AF AT SKRIVE DET OG GRÆDER nåå... Den dør går jeg så ind ad og går hen til hendes dør og kan høre noget jeg troede bare at hun talte i telefon men det var det ikke! Hun LÅ OG ONANEREDE MAN KUNNE BARE HØRE HENDE HUN LAVDE SÅDAN NONGLE LYDE NÅR MAN HAR SEX. Jeg kan IKKE gleme det jeg hørte. Mit liv er lort ved ik hvad jeg skal gøre har lyst til at stikke to fingre ned i halsen og kaste at op hvad jeg spiser og bare dø...... Vær sød at hjælpe mig!!! 😭

Svar:

Hej Freja.

Jeg tror, at de fleste vil synes, at det vil være ubehageligt at opleve deres forældre være seksuelle, som du lige har oplevet med din mor, endda så ubehageligt at man får det fysisk dårligt. Selvom man måske godt ved, at ens forældre godt kan have et sexliv, så er det ikke noget, man har lyst til at tænke over, og slet ikke opleve. Så jeg forstår godt, at det var en rigtig ubehagelig oplevelse for dig at opleve din mor onanere. Med det sagt, så er det helt naturligt at også forældre har seksuelle lyster og onanerer. Det er sundt og kun godt stadig at have lyst, selvom man bliver ældre. Måske det kunne hjælpe dig at se på det på den måde? At det hun gjorde faktisk er godt for hende.

Jeg læser dit brev som, at det primært var derfor, at du ikke havde sovet det meste af natten? Men ellers lyder det til, at der er sket meget nyt i din familie på kort tid. For de fleste er det rigtig svært, når ens forældre bliver skilt, og det kan tage lang tid at vænne sig til det, og man kan være fyldt med vrede mod ens forældre, fordi de ikke kunne finde ud af at blive sammen. Forhåbentlig er dine forældre blevet skilt, fordi det var bedre for dem og jeres familie, at de ikke var sammen længere. Det ændrer selvfølgelig ikke på, at det stadig er svært for både dig og sikkert også dine forældre. Og jeg kunne forestille mig, at det også er noget af en omvæltning af se ens forældre med nye kærester pludseligt. Derfor tænker jeg, at det ville være godt, hvis du har mod på at snakke med dine forældre om, hvordan det hele er for dig. Og det er måske nemmere at gøre, hvis din mor får at vide, at du godt ved, at hun har fået en ny kæreste? Det kan gøre det nemmere at snakke om, hvordan du oplever det hele. Jeg forstår godt, at det ikke er nemt at have sådan en snak, og det kan være nemmere bare at ignorere det, men når man går med alt selv, så bliver det ofte bare værre, og kan føre til at man fx ikke kan sove om natten, fordi tankerne bare tager over. Der kan det hjælpe at få det ud. Måske du lige skal føle dig klar til at snakke med din mor, for det er heller ikke super fedt at have sådan en snak, hvis man er sur.

Hvis I i forvejen snakker godt sammen om, hvordan det hele er for jer alle, så er det super. Og det er også helt okay at have perioder, hvor man ikke vil ens forældre eller har lyst til at snakke med dem. Der skal også være plads til lige at finde rundt i hvordan man har det selv. Men hvis det begynder at gå udover din søvn og hvordan du generelt har det, så er det vigtigt, at du får snakket med nogen om det.

Jeg håber, at du er kommet mere ovenpå oplevelsen i mandags.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål