Tænker på de andre piger
brevkassespørgsmål af
Olivia
13 år
Jeg er kommet igang med at onanerer og jeg sys det går godt. Jeg ville godt kigge noget frækt på computeren imens jeg sidder og gør det for det ved jeg et par af mine veninder gør men tør ikke for min mor låner min computer engang imellem og jeg er bange for hun kan se hvor jeg har været. I stedet for så fantasere jeg lidt imens men sys det er svært og fantasere om drenge når man ikke rigtig har været i nærheden af nogen. Så istedetfor fantasere jeg om de andre piger som jeg måske lige har set i badet til idræt, eller jeg har måske været på toilet med en veninde i skolen og set hende sk... eller jeg har haft en soveaftale hvor jeg har set en venindes private dele. Jeg har lidt dårlig samvittighed og er flov over at tænke på de andre piger fordi de er piger og nogen af dem mine veninder men kan ikke la være. Hvad kan jeg gøre for at la vær og tænke sådan når jeg onanere?

Svar:
Hej Olivia
Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at det er helt normalt også at fantasere om sit eget køn - også selvom man er heteroseksuel. Der er heldigvis ikke nogen, som kan læse tanker, så dine fantasier bestemmer du helt selv over.
Jeg kan godt forstå, hvis du får dårlig samvittighed over at fantasere om dine veninder. Det kan føles forkert at fantasere om nogen, som man har et tæt venskab med. Men jeg tror faktisk, at der er mange, som indimellem fantaserer om nogen, de kender. Som du selv skriver, så kan det være nemmere at forestille sig de mennesker, man har set og været i nærheden af. Så det er der ikke noget mærkeligt i at gøre.
Du spørger om, hvad du kan gøre for at tænke på noget andet, når du onanerer. Det er sådan, at man ikke behøver have set nogen nøgen for at fantasere om dem. For nogle er det netop det, at man ikke ved, hvordan de præcist ser ud under tøjet, som kan være pirrende. Hvordan mon deres krop ser ud og føles? Hvis det er sådan, man har det, kan man i princippet fantasere om hvem som helst.
Men hvis du har brug for noget mere konkret, kan det være, at du kan prøve at søge på nogle af de kendisser, du synes, er flotte? Det kan være, at de har lagt et topløst billede ud af sig selv, som du kan kigge på? Eller det kan være, at du kan prøve at se noget porno? Hvis du har en iPhone eller MacBook, kan du åbne et privat vindue i Safari. Så gemmes din søgehistorik ikke, og så kan din mor ikke se, hvor du har været. Eller hvis du har en Windows eller bruger Chrome, kan du åbne et inkognito-vindue. Du kan læse lidt mere om det her. Det er dog vigtigt at huske på, at porno ikke nødvendigvis afspejler virkeligheden eller den måde, størstedelen af os har sex på.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Hvis du har flere eller andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
Marie