Tændt/spændt onani

brevkassespørgsmål

Tændt/spændt onani

brevkassespørgsmål af
Anonym
25 år
Oprettet 5 måneder 2 uger siden

Hej spænder i kroppen når onanere, og focus er på holde igen. Jeg ehård lem, men det føles forkert. Mærker ikke energien i kroppen, men mere en fysisk reaktion. Tænker det som jeg tvinger onanien til udløsning og lige inden udløsning spænder jeg kolossalt op inden I mig nej nej. Hvad sker der med mig?

Svar:

Hej med dig.
Først og fremmest, hvor er det godt at du skriver ind. Det er så rigtigt af dig at søge hjælp, når tingene ikke fungerer som du gerne vil have dem til.
Det lyder som et frustrerende problem, og når jeg læser din besked tænker jeg, om der kan være noget i dig, der ikke helt har lyst til at komme, eller om det føles ubehageligt for dig at onanere.

Nogle råd kan være, at gøre det hyggeligt omkring dig og prøve at trække vejret dybt, så du fokuserer på at slappe af i din krop og nyde at onanere. Mange kan opleve en følelse af at skamme sig eller føle, at det er forkert at onanere, men det er tværtimod en måde at være god ved sig selv på, som kan gøre at kroppen slapper af og man får det rart. Det kan være at du får nemmere ved at slappe af, hvis du kan fortælle dig selv, at det er helt almindeligt og noget som du gør for at være god ved dig selv og nyde din egen krop. Onani er også med til at lære én hvad man kan lide, når man har sex, så det gavner på mange måder. Måske er det nogle af disse tanker eller følelser, der fylder hos dig når du onanerer?

Du skriver, at du kan tænke det som om at du "tvinger onanien til udløsning". Det kan være, at den måde får blokeret for, at din krop kan give slip og nyde orgasmen, og at du i stedet oplever spændingerne. Man kan ikke tvinge sig selv til at få udløsning, så måske det kan være en del af din udfordring? Du kan prøve at flytte dine tanker væk fra at få udløsning, og i stedet tænke på, om det føles dejligt, eller måske fantasere om noget du tænder på. Så kommer orgasmen ofte helt af sig selv. Det skal siges, at det er en almindelig del af at få orgasme, at muskler i kroppen trækker sig sammen, men det lyder som om at din krop spænder på en anden måde inden det når så langt. Her er især dybe vejrtrækninger godt til at slippe den spænding.

Hvis du kan bruge mere vejledning og hjælp, så vil jeg klart anbefale at du kigger på www.sexlinien.dks hjemmeside. Jeg vil anbefale dig to sider derinde, men de har også en brevkasse som du kan skrive til, hvis du har brug for mere specifik vejledning om onani. Den her side kan være relevant til at forstå helt overordnede ting om onani. En anden side er den her, som også fortæller lidt mere om selve orgasmen og udløsning.

Jeg håber du kunne bruge svaret, og så ønsker jeg dig mange gode oplevelser med onani og orgasmer i fremtiden, uden store spændinger i kroppen.
Mvh. Mette

cyberhusmettes billede
Mette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål