Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej!
Jeg er en pige på 15 år, og har en dejlig kæreste som også er 15.
Vi er nu nået til det stadie hvor vi har lyst til at gå i seng med hinanden, men jeg har bare et lille spørgsmål;
Min kæreste har ikke en speciel stor penis - omkring 12-13 cm.. men jeg har ikke kunne lade være med at tænke på, om det måske kan gøre en forskel omrkring det med følelsen ved sex - altså om jeg kan komme/få orgasme ved det under samleje?
Jeg har ingen forstand på hvor g-punktet sidder henne, og jeg ville synes det var så ærgeligt, hvis det kun var ham der nød det.
Jeg håber at I vil besvare så hurtigt som muligt, og tak på forhånd :-)

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det da bare dejligt at høre, at du har en dejlig kæreste, som du har lyst til at have sex med.
Man kan have mange bekymringer omkring den første gang og om sex generelt, og din bekymring er bestemt også helt normal. Jeg kan fortælle dig, at du sagtens kan få orgasme, selvom din kærestes penis har den størrelse, som den har. Faktisk kan jeg fortælle dig, at din kærestes penisstørrelse er helt normal, da gennemsnittet for længden på penis er 11-15 cm i stiv tilstand. Der er mange forskellige måder at få orgasme på, og det er forskelligt fra pige til pige, hvordan man nemmest opnår orgasme. Fælles for alle piger er dog, at det ofte tager noget tid, før man får sin første orgasme. Ligesom mange andre ting tager det nemlig noget tid at opbygge et rigtig godt sexliv, hvor man bliver fuldt ud tilfredsstillet de fleste gange. Med sex gælder sætningen om "øvelse gør mester" i særdeleshed også, da det kræver en del øvelse at lære sin krop at kende under sex. Og det er først, når man kender sin egen og sin partners krop at man kan opnå orgasme. Nogle piger har meget svært ved at få orgasme, andre piger har let ved det, og nogen kan kun få det ved bestemte stillinger eller oralsex. Du og din kæreste må sammen finde ud af, hvordan sex er godt for jer.
Kvindens g-punkt sidder inde i skeden og bliver stimuleret under samleje. Det er bl.a. derfor, at sex føles rart. Mange piger får dog den største nydelse ved at blive stimuleret på klitoris, som er den lille "ært", der sidder mellem de inderste skamlæber. Man kan stimulere klitoris ved forsigtige berøringer, oralsex eller i sexstillinger, hvor klitoris gnides op af fyren. Det er ikke sikkert, at sex føles som noget specielt de første gange, men hvis I har god tålmodighed og prøver jer frem vil I med tiden sikkert kunne have rigtig god sex. Det håber jeg i hvert fald for jer.
Jeg ønsker dig held og lykke med din første gang.
Kh. Matilde