Såret en fyrs hjerte

brevkassespørgsmål

Såret en fyrs hjerte

brevkassespørgsmål af
Yas
16 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

Hej!

Jeg er en unge pige som er lige fyldt 16 år. Dette er en åndssvagt og plat historie og råb om hjælp til, men hvordan skal jeg komme videre, da jeg har såret en fyres hjerte...for jeg ved ikke hvad jeg skal stille op.

Jeg har kendt drengen i et stykke tid,og i niende klasse komme vi også til, at gå i en den samme klasse. Der blev lavet en store joke omkring os om at vi var kæreste, ( Jeg ved ikke hvem der har startet den joke, men mine veninder syntes at det var sjovt, at de begyndte mobbe mig med det.Den joke startede i november og kørte ud til jeg blev færdige med niende klasse.

Men Drengen viste meget "rigtige" interesse for mig i starten af året, hvor han spurgte mig om vi skulle følges samme til Galla. Og alle troede vi havde fundet sammen, men jeg så kunne ham som god ven.Inden vi gik til Salen, hvor Galla fandt tilstede synes han at jeg så smukke ud, og han behandlede mig også som prinsesse, og samme mærke at jeg blev smigret. Mere ville jeg ikke indrømme det var. Jeg havde FriendZoned ham, men han gav sig ikke nemt op( Jeg havde sagt til mange af mine venner, at han ikke  var min type, og det værste var at jeg havde sagt  det til ham direkte. Jeg har ikke sagt pænt ting  om, og det ved han godt. Jeg siger tingene som det er/ er meget åbne.

Men da niende var omme, skulle vi holde afslutning fest, og nogle af hans drenge venner, synes jeg skulle tale med ham. Jeg havde prøvet at ungået ham, men vi sad på den samme bænk, hvor vi komme til at tale sammen.  Det gik dog mere og mere op for mig, at han så mig mere en ven.Da jeg tog hjem fra festen sagde jeg farvel til alle, undtagen ham. Jeg fortryder det så meget :(

Men det sjove var, at da jeg fik en af mine gode venner til spørger ham, hvem Drengen kunne lide sagde han et andet navn, end den han sagde til mig. Jeg ved ikke om han var bange for at blive afvist., så nogle dage efter afslutning- fest og så skete der det, at Drengen ovenikøbet skriver til mig at han vil være mere ven. Mit reaktion blev at jeg lukkede mig inde på mit værelse og stirrede på beskeden med en underlig følelse indeni. Og derefter skrev jeg en langt besked om, at jeg ikke var interesset i  et forhold, og gengældt det samme følelser for ham, og vi skulle gå hver vores retning( Jeg skal på efterskole) Og dermed sluttet af med at skrive at vi stadig kunne være venner. Han løde forstående på min beslutning, men Han følte sig afvist, og det kunne jeg mærke på ham. Jeg følte mig (og føler mig stadig) sat i en sårbar position - og jeg er ikke god til følelser, og jeg har aldrig været rigtigt forelsket( Er det unormalt på mit alder) Jeg har svært ved åbne mig op for fyrer, selv hvis det er en jeg godt kan lide.

Men sagen er at Jeg troede det var en store joke, men jeg har indset Drengen har været vild med mig i mere halvt år, I guess. Jeg har ikke vænnet mig til, at han har følelser for mig, da jeg altid har set som ven, og jeg kan ikke tage det stille og roligt, men tænker alligevel hele tiden på hvordan han har det. Burde jeg ikke være ligeglad? Jeg hader det er mig, der har såret hans hjerte, da jeg ønsker ham det bedste fremover.

Jeg kan mærke det påvirker mit humør i sådan en stor grad, at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. Jeg ved ikke om jeg havde lidt følelser for ham/ Drengen( Jeg synes at han at var sød, men jeg ved ikke om jeg kunne forestilling mig et forhold med ham. Men problemet at jeg bliver mere og mere vred på fyren, fordi en del indeni mig, vil gerne have at han skal komme videre med det samme, men Samtidig er det mig der har ødelagt fyrs hjerte. Han er virkelig sød dreng, og han fortjener også det bedste, men bare ikke samme med mig. Jeg forstår ikke, hvad han ser i mig?  --Og hvorfor tog det Drengen, så langt tid til at fortælle hans følelser til mig. Just curious? Jeg ved ikke om jeg gav ham falske forhåbninger, og at han troede på vi kunne være noget. Men jeg kan nogle få det dårligt med mig, over den måde jeg har behandlet ham( har sagt at han ikke var min type lign Ting.) Jeg har altid forsvaret mig, når folk lave en joke om vi var kæreste, men det har Drengen aldrig gjort.  Jeg har været blind, over de små tegn, og da han engang spurgte mig om,vi var mere end ven. Svarede jeg at han var god ven.

Men synes I at  jeg skal spørge ham drengen, hvorfor det tog ham så langt tid? Eller skal jeg droppe det. Men jeg komme til at tænke på, hvordan reagerer mænd/ fyrer, når de bliver dumpet/ slået op med?                       Jeg ved godt det er forskelligt fra en dreng til dreng, men jeg vil gerne hører bliver I indelukket og raser ud alene, snakker i tingene med venner.

 Mvh den anonyme pige

Svar:

Kære dig..

Mange tak for dit brev.
Det er slet ikke en åndssvag eller plat historie, du kommer med. Jeg er glad for, at du har skrevet herind og jeg vil gøre mit bedste for at svare på dit brev.

Det lyder til, at du har været meget igennem med denne fyr over de sidste par måneder. Noget, som måske er startet som en joke, har udviklet sig til reelle følelser.
Jeg kan godt forstå, at du har det, som du har det. Det er aldrig sjovt at såre et andet menneske, og slet ikke ved at knuse deres hjerte.
Når jeg læser dit brev, synes jeg, du har taklet hele situationen på den rigtige måde. Du har afvist ham på en rigtig fin og retfærdig måde. Det er der ikke mange, som vil kunne sige på en pæn måde, at de ikke er interesseret. Og selvom du måske har troet, at det hele har været en joke i en længere periode, så har du håndteret det hele meget voksent og flot. Det er rigtig godt gået, det skal du vide.

Jeg forstår godt, du har så mange spørgsmål, som du gerne vil have svar på. Hvorfor tog det så lang tid for ham at sige, hvad han følte, og hvorfor var det lige dig, han blev vild med..
Men nogen ting kan man bare ikke få svar på. Jeg synes ikke, du skal til at rive op i de her ting. Han er allerede såret og føler sig afvist. Det vil ikke være fair overfor ham, at begynde at udspørge ham om hans følelser, når han er i en periode, hvor han prøver at komme videre og acceptere, at det ikke skal være jer to. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil vide det, men du har også træffet et valg om, at det ikke skulle være jer to, og derfor vil jeres venskab nok ikke være det samme mere og der er ting, som man ikke vil komme til at vide.
Drenge kan blive lige så kede af det som piger, når de bliver afvist og får knust deres hjerter, og selvom de måske ikke viser det på helt samme måde, så kan det godt gøre ondt indeni. Som du selv skriver, er det meget forskelligt fra dreng til dreng, hvordan de kommer sig over at blive afvist. Nogle er rigtig gode til at snakke med deres drengevenner om det, andre holder det nok mere for sig selv og bruger tid på at glemme det ved at lave andre ting.

Selvom du føler, du har knust hans hjerte og føler en slags skyld, så skal du huske på, at du har gjort det, som var det rigtige for dig. Du har ikke kunne gengælde hans følelser, da du ikke har følt det samme for ham.
Selvom det er hårdt at tænke på, at man har såret et andet menneske, så synes jeg ikke, du skal bruge for meget tid på at tænke på det. Du har gjort det, som har været rigtigt for dig. Fyren skal nok komme videre med sit liv og møde en sød pige, selvom det måske er lidt hårdt for ham lige nu.

Nu kan du se frem til at du skal på efterskole, hvor du også kommer til at møde nye mennesker, og hvem ved.. Måske møder du en sød fyr, som du bliver glad for.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Og så vil jeg ønske dig held og lykke fremover.

Kærlig hilsen,

Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål