Hælp

brevkassespørgsmål

Hælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

Hjælp mig....

Jeg er kommet sammen med en fyr, men er ulykkelig og forelsket i en der har knust mig. Jeg elsker ikke min kæreste som jeg elsker ham. Han har ødlagt men elsker ham stadig at det gør helt ondt i mit hjerte og i mit hovde. Jeg kan ikke tænke klart kan ikke finde ud af om jeg skal følge mit hjerte eller følge min fornuft?.

Svar:

Kæreste du.

Hvor er jeg ked af at høre om dit knuste hjerte. Det er så utrolig hårdt og kan tage lang til at komme igennem. Det er en del af livet og noget, vi kommer til at opleve, hvis vi vil have forelskelsen. Når man er mit i smerten, kan det virke så utænkeligt nogensinde at skulle komme videre. Men man kommer altid videre. Og det skal du også nok komme. Men det kan godt tage tid.

Du spørger, hvad du skal gøre, og jeg må erkende, at det er svært for mig at svare på. Jeg kan godt forstå, det er svært for dig at være kærester med en, men føle at du elsker en anden også. Man kan desværre ikke bare "slukke" for sine følelser, og måske du kommer til at elske ham på en eller anden måde resten af dit liv. Det tror jeg faktisk er helt normalt, men det gør det jo selvfølgelig ikke nødvendigvis nemmere at komme igennem. Jeg kan også godt forstå, hvis du måske sidder med en følelse af, at det er unfair over for din kæreste, hvis du stadig tænker meget på en anden. Du skriver ikke, hvad der afholder dig fra at gå tilbage til ham, der sårede dig. Det tænker jeg er vigtigt at overveje. Hvad tror du, der ville ske, hvis du gik tilbage til ham? Tror du, han ville være interesseret i at prøve igen? Stoler du nok på ham til, at det kunne blive et godt forhold? Ligeledes tænker jeg, at det er en god ide at overveje, hvorfor du er sammen med din nuværende kæreste. Er det fordi det er trygt? Er det for ikke at være alene? Er det fordi han er lidt mere sikker? Kan du se dig selv med ham over længere tid? Vil I det samme med det her forhold? Hvis du inderst inde føler en lyst til, at det skal være dig og din kæreste, så kan du måske overveje, om det her er noget, du kan snakke med ham om, hvis ikke han allerede ved noget om det? Måske han kan hjælpe dig igennem det, selvom det også bliver rigtig hårdt for ham. Hvis du sidder med en fornemmelse af, at det ikke skal være dig og din kæreste, så tænker jeg, at du skal overveje, hvordan det ville være for dig at være alene lidt. Måske det ville kunne få tankerne og følelserne lidt mere på plads? Kærlighed er svært, og der er ikke nogen rigtig løsning på de her ting. Det afhænger alt sammen af, hvordan du føler.

Hvis du tror, at det kunne lade sig gøre med dig og din eks-kæreste, hvad holder dig så tilbage? Nogle gange står man med valget mellem en vild, utilregnelig kærlighed og en tryg, sikker kærlighed. Det er et svært valg, for man vil helst undgå at blive såret. Men valget er dit, og det er okay satse lidt og sætte det hele lidt på spil for at følge sine følelser en gang i mellem i livet. Usikkerhed og smerte er en del af livet, som vi må lære at leve med og leve i. Selvom dit hjerte gør ondt lige nu, så har du masser af gode tider foran dig med masser af kærlighed. Det kommer nok heller ikke til at være sidste gang, dit hjerte gør ondt, for det er den risiko man løber, når man forelsker sig.

Jeg håber, mit svar sætter nogle tanker igang hos dig og hjælper dig, selvom jeg ikke kunne fortælle dig, hvad du skal gøre. Det skal nok blive klart for dig lige pludseligt. Måske kommer det til at gøre ondt lidt endnu, men det bliver altid bedre.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål