Selv beskyttelse

brevkassespørgsmål

Selv beskyttelse

brevkassespørgsmål af
15 år
Oprettet 11 måneder 3 uger siden

Hej jeg vil vide hvilke våben jeg kan bestille/købe for selv beskyttelse hvis overhovedet man må bestille/købe våben.

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Jeg kan svare ret kort og præcist på dit spørgsmål, om hvilke våben du kan købe for selvbeskyttelse. Det er ingen våben.

Jeg er ikke jurist, men i Danmark er det generelt ulovligt at besidde våben, og man kan blive straffet med fængsel.

Når det så er på plads, så bliver jeg alligevel lidt nysgerrig på, hvorfor du stiller spørgsmålet. Jeg tænker på, om du er bange for, om der er nogle der vil skade dig? Og hvis ja, hvorfor? Bruger du tid sammen med mennesker, som gør dig utryg? Eller kommer du i miljøer, som gør dig bange? Jeg ved det selvfølgelig ikke, og det er svært for mig at tolke ret meget. Men jeg tænker i hvert fald personligt, at jeg ikke har brug for et våben til at beskytte mig. Det kan også være, at der er nogen, der konkret har truet dig. Hvis det er sådan, så håber jeg, at du reagerer på det.

Det kan nemlig være en idé at melde sådan noget til politiet, da trusler også kan straffes. Så måske det kan være en idé for dig at overveje, hvor din tanke om at købe våben egentlig kommer fra. Er der noget i dit liv du skal ændre? Nogle mennesker du er sammen med, som du måske skal stoppe med at bruge tid med?

Jeg tænker i hvert fald, at det er meget ubehageligt at gå med en fornemmelse af, at det er nødvendigt at beskytte sig selv med våben.

Jeg håber, at mit svar kan være med til at sætte nogle tanker i gang hos dig. Og så vil jeg selvfølgelig stærkt fraråde dig, at købe nogle våben, da det som sagt kan være ulovligt.

Kærlig hilsen Jeppe

cyberhusebbes billede
Jeppe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål