Barbere ben
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus.
Jeg har et problem som frustrerer mig rigtig meget. Jeg har rigtig svært ved at barbere ben. Det lyder nok dumt, siden at det er sådan en enkel ting. Men hver gang jeg prøver, så er der altid mange hår tilbage på mine ben. Skal til Italien imorgen med nogle venner, og nu bliver jeg nødt til at gå rundt derovre med behårede ben, eller også bliver jeg nødt til at gå i lange bukser, som nok bliver meget varmt.
Forstår bare ikke hvad det er jeg gør forkert. Jeg smører nok barberskum på og stryger rimelig hårdt fra anklerne og op til knæene. Jeg tager også flere runder. 3-4 runder plejer jeg at gøre det. Men har alligevel stadig mega mange hår tilbage begriber virkelig ikke hvorfor. Alle pigerne i min klasse har nemt ved det og jeg bliver bare så flov når jeg er den eneste pige i klassen som render rundt med behårede ben.
Har i nogle tips??

Svar:
Kære dig,
Jeg kan se jeg desværre ikke når at svare dig før du tager til Italien, men måske læser du mit svar dernede. Jeg vil i hvert fald forsøge med et par tips til dig.
For det første, så vær opmærksom på, hvor meget barberskum du bruger ift. de barberblade du bruger. For meget skum kan gøre at bladene simpelthen ikke kan komme igennem. Brug evt. alm. sæbe, som du ellers bruger til kropen.
Derudover tænker jeg at du måske skal kigge på de barberblade du bruger - hvilke bruger du? Måske skal du skifte mærke og prøve nogle helt andre. Og så skal du huske at skifte dem jævnligt. Bruger man de samme over længere periode, vil til sidst ikke kunne tage hårene.
Jeg håber du finder løsningen så du bliver tilfreds med næste barbering.
God ferie til dig!
De bedste hilsener
Charlotte