min pik

brevkassespørgsmål

min pik

brevkassespørgsmål af
peter pedersen
14 år

hej brevkasse

det fordi her for nogle dage siden brugte jeg min glinde cream op, så jeg begyndte at bruge denne shower gel lation til at spille pik, her nogle dage senere er min pik meget tør jeg ved ikke hvad der sker huden begynder nu også at falde af! det er dog bedre på min pik hoved og selve pikken med min pung er stadig mega tør

14år ikke sex endnu

Svar:

Hej med dig

Jeg kan forestille mig at du har fået dig lidt af en overraskelse da huden begyndte at drysse af. Så vidt jeg kan forstå ud fra hvad du beskriver, skal du dog ikke være bekymret. Det er den tørre hud som falder af. Hvis jeg nu tager fejl, og du taber store dele af huden, så skal du straks til lægen. Men jeg tænker nu dog ikke at det er så slemt. Det der sker har en god forklaring. Nemlig at du er begyndt at bruge din showergel som glidecreme. Grunden til at det er en rigtig god idé at bruge glidecreme (eller alternativt vaseline eller almindelig madolie) som smørelse, er at det er designet til det område. Området på og omkring din penis er meget følsomt, og består af rigtig mange slimhinder, som nemt kan tørre ud. I en showergel er der en meget voldsom ph-værdi (og parfume og andre spændende ting), som er alt for vild til det følsomme område. Så derfor tørrer man ud. Der er også nogen som oplever at der kommer svampeinfektion i området eller bare generelt kløe og irritation.

Så jeg vil foreslå dig at købe en ny glidecreme - måske endda 2, hvis du bruger meget, og så altid sørge for at have noget på lager. I nødstilfælde kan du bruge almindelig madolie, vaseline eller en meget meget mild creme (uden parfume!), men det bedste du kan gøre er at købe godt med glidecreme.

Hvis nu at din penis fortsætter med at være irriteret og tør efter 10 dage uden showergel, så vil jeg anbefale dig at smutte forbi din læge, men jeg forestiller mig at det nok skal blive godt igen når du begynder på glidecremen igen. Du kan også overveje kun at onanere når du er i bad, hvor vandet så kan være din smørelse. Bare indtil at du begynder at se bedring - og så tilbage til glidecremen.

Venlig Hilsen

Signe